Avatar billede ahara Nybegynder
28. juli 2005 - 15:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lukke en Form i c#

Hvad bruges der af kode form at lukke en form i c#?

Jeg vil gerne have en exit knap som stopper samtlige tråde og derefter lukker min form.

Tak
Avatar billede promt Nybegynder
28. juli 2005 - 15:45 #1
close();

Den interne garbage collector rydder op for dig når der ikke er nogle reference til formen :o)
Avatar billede skwat Praktikant
28. juli 2005 - 15:46 #2
Enviroment.exit(0);
Avatar billede promt Nybegynder
28. juli 2005 - 15:46 #3
Og det skulle have været et svar :o)
Avatar billede ahara Nybegynder
28. juli 2005 - 15:47 #4
Hmm, det er sku næsten for simpelt. Jeg har forsøgt myform.Close(), men skal åbenbart så kun bruge Close().

Tak og et svar
Avatar billede ahara Nybegynder
28. juli 2005 - 15:48 #5
Et sidste spg. Garbage collectoren stopper/nedlægger den tråde mm? Ved godt den sletter objekter men hvad med mine tråde?
Avatar billede promt Nybegynder
28. juli 2005 - 15:50 #6
Det er jeg ikke klar over, men istedet for myform.close, skulle du have haft skrevet this.close(); ref altid til det aktive objekt.
Avatar billede ahara Nybegynder
28. juli 2005 - 15:51 #7
Nåh ja :o) Stopper selv trådene og benytter this.Close();