Avatar billede Hitman Praktikant
27. juli 2005 - 21:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LAN-forbindelse: Status: Begrænset eller ingen forbindelse ?

Hejsa eksperter..

Jeg har et problem.

Jeg har en bærbar og en stationær.

Jeg har en har en bredbåndsforbindelse hos TDC...

Hvis jeg sætter mit netværkskabel i den bærbare (den jeg skriver fra nu), så er der ingen problemer...internettet fungerere fint...men

Hvis jeg sætter den i den stationære, så kommer følgende besked frem: LAN-forbindelse: Status: Begrænset eller ingen forbindelse.

Jeg aner virkelig ikke hvad der er galt..

Jeg HAR prøvet at sætte netværkskortet i en anden slot, men uden held...det samme sker.

Jeg kan heller ikke oprette en ny bredbåndsforbindelse...den skriver at jeg har en i forevejen...

Hvad gør jeg???

Er ret desperat....sidder hjemme hos min mormor...og vil meget gerne hjem igen på et tidspunkt :O)

PS: har lige haft hendes stationære hjemme hos mig selv...og der virkede den sgu fint...

Mvh
xxxHitmanxxx
På forhånd mange mange tak :O)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
27. juli 2005 - 21:58 #1
er dhcp tilkoblet på netkortet? (stationær).

Hvilken ip-adresse får du i dospromt ved at skrive ipconfig
Avatar billede Hitman Praktikant
27. juli 2005 - 22:04 #2
dhcp er aktiveret.....

Ip'en hedder 169.254.147.32
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
27. juli 2005 - 22:07 #3
Jeg ved hvad det er: du har tdc-std abbonement. De tjekker på pc'en mac-adresse og du må ikke rende og tilslutte flere pc'er på et lille abbonment. så den låser adressen på den bærbare lige nu. Dette gåt i orden automatisk, når (check med den bærbare) og skriv ipconfig /all, der er en leasetime der. Skal du have løst det nu.
kontakt tdc via hotline.
Avatar billede Hitman Praktikant
27. juli 2005 - 22:13 #4
Vil det sige, at jeg bare skal tilslutte den stationære og så vente et par dage...og så får den stationære automatisk rettigheden til at være på nettet når den bærbare's tid er udløbet...???

Er det rigtig forstået??
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
27. juli 2005 - 22:16 #5
yep - eller ring til tdc imorgen
Avatar billede Hitman Praktikant
27. juli 2005 - 22:18 #6
Okay...jeg siger mange tak for den hurtige hjælp :O)

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
27. juli 2005 - 23:43 #7
Jeg havde det samme problem med tele2 Det jeg gjorde var at jeg hvergang før jeg fjernede netkablet fra den bærbare eller den stationeære, var inde og skrive ipconfig /release og når jeg så flyttede netkablet over virkede det, ellers måtte man skrive ipconfig /renew (Support gav mig denne løsning)