Avatar billede traeger Nybegynder
27. juli 2005 - 20:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan en Shuttle anbefales?

Jeg står og skal til og igang med et studie, hvor jeg gerne skulle bruge en ny computer. Jeg har flere gange kigget på en shuttle da jeg synes de ser utrolige små og økonomiske ud. Problemet er bare at jeg overhoveet ikke har noget forhold til en shuttle. Kan man fx. skifte dele, såsom hardisk, grafikkort, ram ovs. er en shuttle i det heletaget det rigtigt valg (Skal bruge rimlige hukommelses store programmer). Er en Shuttle i samme standart i som en "normal" stationær Pc?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2005 - 22:01 #1
Du har begrænset plads i en Shuttle - f.eks. kan du ikke "bare" smide et nyt grafikkort i den, da der ikke er plads til alle kort.
Avatar billede isojumper Nybegynder
29. juli 2005 - 06:45 #2
Jeg kender een, der smed et stort grafikkort i en Shuttle. Grafikkortet nærmede sig hurtigt 100 grader, da luftgennemstrømningen er elendig.
Hvis du bevarer de oprindelige stumper, så bør den sagtens kunne udføre krævende opgaver, og er jo en ganske fiks, nærmest dekorativ sag.
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. august 2005 - 13:36 #3
for det første , så er de strømforsyninger der er i shuttle, kun lige accurat til det udstyr der er i maskenen da den blev købt. Smider du bare sådan noget som en rimelig god grafikkort i den , så kommer den til at mangle strøm , da man idag snakker om , mindst 400 w helst 450w til gode grafikkort + cpu.
Der er også , som før nævnt , varme problemer, og udvidelses problemer.
Man giver extra penge for en computer som ikke kan udvides betydeligt, så kan man ligesågodt tænke bærbar, vil jeg mene.
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 10:51 #4
om en shuttle er samme standart som en statinær pc? Det er stort set de samme dele der er i den, der er bare tænkt mere rationelt, med f.eks få grafikkortet på bundkortet , eller grafikkorts , som ikke bruger serlig meget strøm, og dermed udvikler varme. osv
Avatar billede doc_magoo Nybegynder
14. december 2005 - 10:49 #5
Hejsa.
Jeg er selv meget stor fan af shuttle pcere. Jeg har nu min nummer to shuttle. En ST20G5 den er udstyret med 1024 Mb RAM, en 160 GB disk, Athlon 64 mm. Jeg har lige haft et Radoen x800 ATI graffikkort i den, uden problemer. Alt dette har jeg selv haft sat i. Der var ingen problemer i at montere det. Ja ok den er lidt mindre plads, men alt kan være der. Varme udvikling ser jeg ikke som et stort problem. Med alt det jeg har monteret har jeg aldrig har problemer med varmen. Den køre helt fint. Jeg er godt tilfreds. Mit styresystem er en XP Proff. Strømforsyningen kan fint trække det hele. Hvis du har behov for et lidt mindre system som kun skal køre til studie. Kan du snildt finde dig en shuttle i den billige ende. Dog kan jeg godt forstå hvis du så måske også har lyst til så at vælge en bærbar. Men til slut her, kan jeg sagten som shuttle bruger anbefale en sådan.