Avatar billede morten-hbm Nybegynder
27. juli 2005 - 02:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af TFT skærm - 19"

Hej.

Jeg står her og skal købe en TFT skærm.

Jeg ved ikke hvilken en jeg skal købe, da jeg ikke har så meget forstand på det.

Jeg har dog hørt at det skal være en med S-IPS.

Jeg skal bruge den til CS, WoW og webdesign.
Det skal være en 19"

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juli 2005 - 07:20 #1
Her er en glimrende artikel om emnet:

http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=3653
Avatar billede c-holst Novice
27. juli 2005 - 09:48 #2
Husk at spørge efter producentens garantibetingelese omkring pixelfejl. Måske er det ikke længere så præserende, men det kan redde dig fra mange irritationsmonenter, hvis du ved hvordan producentens betingelser er.
Det er rart at vide, og du skal ikke stille dig tilfreds med et "standart sælgersvar" om reklamationsret.

Der findes 3 typer pixelfejl, og da jeg købte for 2 år siden fik jeg at vide, at prod. ville acceptere op 30 af den ene type for der kunne reklameres.
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
31. juli 2005 - 03:22 #3
Vejmand:

Tak for den glimrende artikel. Nu har jeg da forstået en del mere hvad ang. TFT skærme.

Har dog bare stadig svært ved at finde TFT skærme som er med S-IPS.
Avatar billede sciliai Nybegynder
10. august 2005 - 12:25 #4
Jeg ved selvfølgelig ikke hvad du har af budget men jeg er selv på udkig efter en og faldt over den: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=127204
den er godt 1,1" større men for mit vedkommende er lidt mere skærm altid godt.
Sci..
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
12. august 2005 - 14:37 #5
Det er godt nok lige 3000 kr mere end hvad jeg havde regnet med, og hvad jeg har af penge i øjeblikket. Tror jeg skal have en der er lidt billigere, men ja, den ser ellers nice ud.

At den er 20.1" gør ikke så meget, da det alligevel er godt når man skal designe.
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 12:11 #6
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
19. januar 2006 - 10:25 #7
Jeg har nu fundet en skærm, dog ikke med de spec jeg skrev at den skulle være med :)

Den her jeg har fundet: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138718

men lukker nu :)