Avatar billede knejt Nybegynder
26. juli 2005 - 23:29 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Alvorlig systemfejl!! Hjælp..

hej eksperter.. efter at have downloadet zonealarms gratis firewall og installeret den gik min puter totalt ned, efter genstart fik jeg en advarsel om alvorlig systemfejl hvorefter comp genstarter af sig selv efter et lille minuts tid, jeg kan kun undgå dette ved at starte i fejlsikret tilstand.. nogen der har en anelse om hvad der kan være sket?
Avatar billede haverslev Novice
26. juli 2005 - 23:36 #1
Jeg vil anbefale, at du starter i fejlsikret med netværk og laver en Systemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse.

Herefter:
klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend
Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

Check for Snavs/spyware på pc`en:Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne viruscanner:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Aktiver det hele i opsætningen, så den kan skanne alt igennem.
Den kan finde en hel del filer, som den ikke kender og som IKKE er virus - her vil den skrive "no action taken" og de slettes selvfølgelig ikke.    (Kan tage et par timer at kører alt)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
26. juli 2005 - 23:36 #2
1. Prøv i fejlsikret tilstand at bruge systemgendannelse og før computeren tilbage fra før du installerede zonealarm. du finder den under programmer->tilbehør->systemværktøjer.

2. hvis det ikke virker forsøg igen under fejlsikker. vælg kør skriv: scannow /sfc.
Din windows cd skal sidde i. (og være samme Servicepak version).

To hurtige forslag - jeg er desværre nød til at gå til ro nu, men eg kigger igen i morgen
Avatar billede Jman Praktikant
26. juli 2005 - 23:37 #3
hvad er "den alvorlige fejl" ?
Prøv evt at kigge her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#beskadiget
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
26. juli 2005 - 23:37 #4
Og det laver jo også til at haverslev sagtens kan klare denne - godnat- held og lykke
Avatar billede gratis Nybegynder
26. juli 2005 - 23:43 #5
har du lavet din egen boot skærm ? hvis du har det er det et kendt problem med version 55_094_000 , her er der info http://forums.zonelabs.com/zonelabs/search?type=Message&q=55+094+000+blue+screen&page_size=20
Avatar billede knejt Nybegynder
26. juli 2005 - 23:45 #6
okay prøver lige at gendanne, hvis jeg ikke vænner tilbage med det samme er det fordi jeg har temlig svært ved at komme på nettet i fejlsikret tilstand
Avatar billede knejt Nybegynder
27. juli 2005 - 00:12 #7
ok nu har jeg gendannet, men af en eller anden grund kan jeg kun gendanne lsystemet tilbage til kl 22.30, ca tidspunktet hvor jeg indstallerede zonealarm..
nu lader det ikke til at puteren genstarter længere men min sygate firewall kan ikke aktiveres ligesom jeg heller ikke kan gå på nettet medmindre jeg går i fejlsikret tilstand.. prøver lige at vedlægge en logfil fra hjt..
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:02:28, on 27-07-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
F:\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Documents and Settings\Poul\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eksperten.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SchedulingAgent] mstinit.exe /firstlogon
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] F:\SYGATE~1\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\DIV SIKKERHED AV+FW\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - Startup: PowerReg Scheduler.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = F:\WinZip\WZQKPICK.EXE
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (FilePlanet Download Control Class) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_1_0_0_44.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1122402016327
O16 - DPF: {70BA88C8-DAE8-4CE9-92BB-979C4A75F53B} (GSDACtl Class) - http://launch.gamespyarcade.com/software/launch/alaunch.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - F:\sygate firewall\smc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede haverslev Novice
27. juli 2005 - 00:19 #8
Du skal lige udføre resten jeg skrev: 26/07-2005 23:36:03
Avatar billede knejt Nybegynder
27. juli 2005 - 00:53 #9
har kørt spybot (havde den selv liggende på puteren) men den anden scanner kan jeg ikke få til at virke, den skriver bare at det ikke er et gyldigt windows32 program? evt hvis jeg prøver scannow kommandoen vil jeg så stadigvæk have alle mine filer bagefter?
Avatar billede knejt Nybegynder
27. juli 2005 - 00:53 #10
ps spybot fandt ingenting
Avatar billede haverslev Novice
27. juli 2005 - 09:19 #11
Det er ikke sådan, at du har fået installerert 2 x firewall/antivirus ?
Så skal du have slettet det ene, så der kun er 1xfirewall/antivirus

Du sletter ikke noget med scannow:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)
Du skal have din XP-skive i Drevet.
Avatar billede knejt Nybegynder
27. juli 2005 - 12:44 #12
Okay har opgraderet i nat med min xp cd i. virker fint men har stadigvæk ingen forbindelse til nettet medmindre jeg kører i fejlsikret.

Har fået avg av og norton fw til at virke men opdaterings funktionen virker åbenbart ikke i fejlsikret..

Prøvede at indst sygate fw først men det resulterede i advarslen med alvorlig systemfejl igen så den blev afindst igen...

nogen ide om hvad næste skridt er?
Avatar billede knejt Nybegynder
27. juli 2005 - 12:46 #13
undskyld det er skrevet så hurtig/rodet men min net forbindelse blir afbrudt efter ca 5 min..
Avatar billede knejt Nybegynder
27. juli 2005 - 12:59 #14
når min internetforbindelse i fejlsikret tilstand blir afbrudt, står der nede i den nederste adresselinje: Zonelabs: VSMON-LOCKUPSERVER-Microsoft internet Explorer.. ved ikke om det kan hjælpe lidt?
Avatar billede knejt Nybegynder
27. juli 2005 - 19:49 #15
okay så køre puteren igen, gav op til sidst og formaterede skidtet..
Haverslev og Halvamatoer, i må gerne smide et svar så jeg kan dele point mellem jer, Brugte lidt af hvert fra jeres kommentarer..

Poul
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
28. juli 2005 - 22:01 #16
Point tilhører haverslev - det eneste jeg gjorde var at gå i seng - og jeg sov for øvrigt glimrende. :-)
Avatar billede haverslev Novice
29. juli 2005 - 11:29 #17
Har været i sommerhus, derfor det lidt sene svar.
Avatar billede knejt Nybegynder
29. juli 2005 - 14:04 #18
Bare helt i orden, tak for hjælpen

Poul