Avatar billede stuppe Nybegynder
25. juli 2005 - 23:02 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Downgrade BIOS?

Jeg kom i tanke om, at der er en mulighed for at min computer genstarter.. måske fordi jeg har opdateret min BIOS, måske gik noget galt eller bare holde den på den anden version?

Er det muligt at "opdatere" sin BIOS til en ældre version?
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 23:04 #1
normalt er det ja, men ikke altid, kommer an på producent af bios og bundkort
Avatar billede stuppe Nybegynder
25. juli 2005 - 23:06 #2
Mit motherboard er fra ASROCK.

http://www.asrock.com/support/download/dl_p4v88.htm#bios

Jeg havde normalt v.1.5 og har opdateret til v1.7
Avatar billede boxer Nybegynder
25. juli 2005 - 23:09 #3
Jeg ved ikke om systemgendannelse kan være en mulighed. Berører den bios?
Avatar billede stuppe Nybegynder
25. juli 2005 - 23:10 #4
Tror det ikke.. jeg ved ikke ret meget når det kommer til sådan noget.

Jeg er bare mere bange for om det vil beskadige min BIOS og motherboard at downgrade versionen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juli 2005 - 23:21 #5
Hvis du ikke kan får du ikke lov.
Så simplet er det - så kan du, så gør det. Kan du ikke, tjah... :)
Avatar billede stuppe Nybegynder
25. juli 2005 - 23:22 #6
Takker john, der gør mig mere rolig hehe.

Jeg prøver og vænder tilbage!
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 23:24 #7
system gendannelse har intet med BIOS at gøre, men du kan jo prøve og opgrade BIOS med en ældre version, enten for du lov ellers gør du ikke, for du ikke lov er den eneste mulighed at bruge en rigtig eprom brænder.
Avatar billede stuppe Nybegynder
25. juli 2005 - 23:29 #8
I havde ret, det virkede helt fint.. jeg kører nu med den ældre version.

Jeg starter et spil op og lader det kører lidt, og se om genstart opstår.. hvis ikke, gætter jeg på det har virket!
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juli 2005 - 23:49 #9
Så svarer jeg lige :)
Avatar billede stuppe Nybegynder
26. juli 2005 - 00:35 #10
Virkede ikke, suk :(
Avatar billede peet49 Nybegynder
26. juli 2005 - 09:48 #11
I AsRock skal du tjekke temp. De genstarter, når de bliver for varme.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2005 - 10:36 #12
Jep - en nice lille sikerheds ting :)
Avatar billede positron33 Nybegynder
26. juli 2005 - 11:12 #13
Hejsa

Det jeg synes du skal gøre er at kigge i din bundkorts manual, og find et sted hvor der står "discharge CMOS" eller noget i den retning. Dvs. du skal aflade CMOS og resete din BIOS ved at finde en bestemt jumper på dit bundkort. Det skulle nulstille BIOS´en til fabriks-indstillerne.

Håber det virker
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2005 - 11:19 #14
positrin33>
På asrock skal det gøres i Bios. Der er ingen jumper.
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
26. juli 2005 - 14:02 #15
Evt. kan du også fjerne det lille runde 3v batteri, der sidder på bundkortet og vente et stykke tid... dette skulle også aflade CMOS. Held og lykke ;)
Avatar billede stuppe Nybegynder
26. juli 2005 - 22:21 #16
nemezis, bare fjerne det og tænde computeren og vente.. eller bare lade den stå slukket? Lyder som en idé.
Avatar billede positron33 Nybegynder
28. juli 2005 - 01:01 #17
John Stigers: Ahh, okay. Det var jeg ikke lige klar over..
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. juli 2005 - 08:32 #18
Biossoftware lader sig ikke fjerne ved, at reesette Cmos.
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 08:35 #19
peet49 hvem har skrevet noget at det vil fjerne BIOS software ved et restte Cmos ?
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 12:32 #20
Kunne man måske forvente noget feedback ?