Avatar billede omello Nybegynder
25. juli 2005 - 15:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Automatisk valg af formular når jeg sender mails fra Outlook

Hej,

jeg har oprettet en formular, som jeg gerne vil bruge hver gang jeg sender en mail.

hvordan indstiller jeg outlook, så den altid bruge denne formular og ikke std-formularen?

tak
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2005 - 00:07 #1
Avatar billede omello Nybegynder
26. juli 2005 - 08:16 #2
Tak!!

En anden ting, ved du hvordan man, når man opretter formular i  outlook til mail, kan lave en listbox der viser mailens Kategorier. Jeg bruger kategorier tilat sortere mine mails, og det kunne være optimalt, hvis jeg i min mailformular kunne have en sådan liste (det gør det hurtigere at attache kategori til mailen).

TAK!
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2005 - 23:43 #3
Bare jeg gjorde, men jeg kom desværre aldrig så langt. Har idag mine Outlook VBA bøger til salg på pensum.dk.
Jeg har dog fundet dette link, som du måske kan bruge
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/off2000/html/olovrOverviewOfContactForms.asp?ln=en-us&sd=gn&fr=0
Avatar billede omello Nybegynder
27. juli 2005 - 09:00 #4
TAK.

jeg har lige opdaget dette fra dit første link - og desværre er det rigtigt. Når jeg sender mails lavet fra min nye formular bringes vedhæftede filer ikke men i stedet winmail.dat.

Se her:

WARNING: Using substitution to compose mail with a custom form generally is a bad idea. In Outlook 2002 and 2003 (and also in some cases in Outlook 2000), non-Outlook recipients will not be able to read an attachments and, at best, will get an annoying Winmail.dat attachment.

Det kan da ikke passe??

Jeg overfører med glæde alle mine 420 points til den der kan løse dette!!