Avatar billede hf Nybegynder
25. juli 2005 - 14:34 Der er 7 kommentarer

Kan ikke køre programer og ikoner er væk

AStort set alle programikoner er erstattet af et explorer sideikon (hvid side med et blåt e) - både på skrivebordet, i taskbaren og i Start-menuen.
Ingen programmer kan startes med ikoner.
Explorerikonet på skrivebordet er intakt, men det kan ikke bruges til at starte Explorer.
De fleste kontrolpaneler giver denne fejl:
"Der blev nægtet adgang til den angivne enhed, sti eller fil"

Er der nogen der har en idé om hvilken virus eller spyware jeg er ramt af og hvordan kommer jeg videre.
Avatar billede kalp Novice
25. juli 2005 - 14:37 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede kalp Novice
25. juli 2005 - 14:37 #2
håber da du kan køre hijackthis..
Avatar billede hf Nybegynder
25. juli 2005 - 15:27 #3
Jeg har downloadet HiJackThis fra en anden PC og brændt den på en CD.
Jeg har forsøgt at køre programmet via Start-> Kør -> D:\HiJackThis.exe - men får denne dialog: "Klik på det program, du vil bruge til at åbne filen HiJackThis.exe. Hvis programmet ikke findes på listen, skal du klikke på Andre ... osv ..."
Jeg har også prøvet i fejlsikret tilstand, med samme resultat.
Avatar billede kalp Novice
25. juli 2005 - 15:33 #4
hmm så prøv følgende istedet..

Klik start | kør, skriv cmd og tryk enter.
Skriv
tasklist > C:\tsklist.log
og tryk enter.

kopir så indholdet af C:\tasklist.log herind så jeg kan se hvad du har kørende.
Avatar billede hf Nybegynder
25. juli 2005 - 15:44 #5
Samme problem: "Klik på det program, du vil bruge til at åbne filen cmd.exe ..."
Men kan du bruge en liste over processer i "Windows Jobliste"?
SMSS.EXE
WINLOGON.EXE
CSRSS.EXE
SERVICES.EXE
LSASS.EXE
svchost.exe
CCSETMGR.exe
CCEVTMGR.exe
spoolsv.exe
svchost.exe
NAVAPSVC.EXE
NPFMNTOR.EXE
regsvs.exe
mstask.exe
symlcsvs.exe
vsmon.exe
winmgmt.exe
svchost.exe
explorer.exe
TASKMGR.EXE
Avatar billede kalp Novice
25. juli 2005 - 15:46 #6
yep det kan jeg sagtens bruge:) og kan da allerede se en ting som skal væk men ser dem lige igennem.. to sek
Avatar billede kalp Novice
25. juli 2005 - 15:48 #7
i fejlsikret tilstand.. stop disse 2 processer i joblisten..

regsvs.exe
symlcsvs.exe

søg efter dem via. windows søgefunktion og slet dem..
prøv så at starte hijackthis... hvis ikke det virker må vi prøve systemgendannelse og rense din pc derfra.