Avatar billede zoone Nybegynder
25. juli 2005 - 14:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Query med gåseøjne som wildcard

Hej!

Jeg sidder og er ved at lave en query, og jeg vil gerne have at resultatet heraf er alle records som indeholder et "-tegn i et tekstfelt (som f.eks. hvis kolonnen indeholder: "Farve TV, 15", stereo).
Eftersom Access benytter "-tegnet til at angive søgekriterier, resulterer dette selvfølgelig i problemer, da jeg ikke kan skrive """ - og ej heller *"*

Jeg har forsøgt mig med at benytte Chr(034) og Chr(0022) som angiveligt skulle være ASCII-koden for tegnet, men uden held.
Avatar billede madschristensen Nybegynder
25. juli 2005 - 14:04 #1
kan du ikke bruge '"' ??
Avatar billede zoone Nybegynder
25. juli 2005 - 14:10 #2
Det virker faktisk med

Like '*"*'

Takker! :)
Avatar billede madschristensen Nybegynder
25. juli 2005 - 14:14 #3
s'lidt ;O)
Avatar billede zoone Nybegynder
25. juli 2005 - 14:15 #4
Du vil ikke have dine 15 point, nu da du ledte mig på sporet? :D
Avatar billede madschristensen Nybegynder
25. juli 2005 - 14:47 #5
Nej det er ok ;O))
Avatar billede zoone Nybegynder
25. juli 2005 - 14:51 #6
:]