Avatar billede kubuntu Nybegynder
24. juli 2005 - 23:27 Der er 7 kommentarer

Begrænset hastighed på min DVD-brænder

Hejsa,

Jeg har fornyligt anskaffet mig en Pioneer DVR-109

Angiveligt en 16X dvd-brænder, men af en eller anden årsag kan min pc kun tvinge den op på 1,70x - hvordan kan det være?

Jeg bruger tilmed 16x DVD+R skiver!

Før havde jeg en Pioneer DVR-105DA - den brændte med 1,00x (ikke på 16x skiver, så ved ikke om det var skiverne der satte grænsen her!)

Håber du kan hjælpe mig... Det er nærmest 300,- ud af vinduet...
Avatar billede hemberg Forsker
24. juli 2005 - 23:45 #1
Har engang været udsat for det samme i tidernes morgen da CD-Rommen kom frem. Løsningen, eller problemet om du vil kan være mangel på maskinkraft. Hvilken PC har du. Specifikationer.
Avatar billede tubber Juniormester
24. juli 2005 - 23:47 #2
Det kan også være den er låst, så der skal ny firmware til......
Avatar billede tubber Juniormester
24. juli 2005 - 23:51 #3
Her er den org. firmware, men ved ikke om den løser dit problem, vil lige se efter om der er noget mere:
http://www.pioneerelectronics.com/pna/service/support/article/0,,2076_4249_201803982,00.html#Firmware
Avatar billede tubber Juniormester
25. juli 2005 - 00:01 #4
Her er alt firmware der til :)
http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=2017

og her er en tråd der handler om DVR-109:
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/210078
Avatar billede kubuntu Nybegynder
26. juli 2005 - 16:47 #5
Jeg har ikke mulighed for at installere denne firmware, da det er EXE-filer! (Jeg kører Linux!)

Er der andet jeg kan gøre?

Burde den ikke fungere bedre uden denne firmware?

Min gamle DVD-brænder var en DVR-105DA - og der var ingen problemer...
Avatar billede kubuntu Nybegynder
26. juli 2005 - 16:48 #6
...er det en dum ide at køre med "on-the-fly"???
Avatar billede kubuntu Nybegynder
26. juli 2005 - 16:56 #7
...som det ser ud nu, ligger dataene der skal brændes på en ekstern harddisk - men overførselshastigheden er på over 5,0 MB/s, så det burde da ikke være et problem?