Avatar billede benne_ Nybegynder
24. juli 2005 - 18:46 Der er 7 kommentarer

Lille, hurtigt linux-system - hvilket?

Jeg står og skal bruge et lille, hurtigt linux-system til en nyere bærbar, soms kal køre dual-boot med windows XP.

Jeg har arbejdet meget med div. forskellige dists, samt bygget en del forskellige LFS-systemer, men gider ikke bruge tid på at skulle compile hele skidtet fra bunden til den her computer.

Jeg synes at de fleste dists efterlader ting i systemet man aldrig får brug for, selvom man ikke vælger at installere det - f.eks. har Slackware en tendens til at efterlade en syg og ubrugelig træ-struktur, samt masser af konfigurations- og infofiler man aldrig nogensinde får brug får.

Nogen der har erfaring med et sikkert, meget konfigurerbart system, med mulighed for total kontrol over installation, og mulighed for at installere et minimumssystem med div. compilere, glibc, samt netværk m.m.?
Alternativet er at jeg må kaste mig over openbsd eller noget i den dur.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juli 2005 - 18:51 #1
Avatar billede benne_ Nybegynder
24. juli 2005 - 18:54 #2
Har arbejdet en del med Knoppix, men så vidt jeg ved, så er det, når man skal installere det på harddisken, nød til at blive installeret med hele dens 2 gb softwarepakke (i komprimeret form)...

Men tak - havde egentlig fravalgt et system fra cd, men kan være det bliver løsningen alligevel...
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2005 - 19:44 #3
minidvblinux http://www.minidvblinux.org/
Fylder bare 8 Mb. som basis
Avatar billede linux2go Nybegynder
29. juli 2005 - 14:38 #4
Ubuntu i servermode.. Kyl en Ubuntu-CD i skriv server ved den første prompt.

Hvor stor er maskinen?
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2005 - 19:27 #5
Er der noget nyt her ????
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 12:09 #6
Hvad så, har du ikke fået løst dit problem ??
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 21:38 #7
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??