Avatar billede morten_2000 Nybegynder
24. juli 2005 - 16:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af Trojan virus

Hvordan får jeg den virus fjernet har installeret avast antivirus men den vil ikke fjerne den
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juli 2005 - 16:48 #1
Avatar billede kalp Novice
24. juli 2005 - 16:49 #2
Få lukket nogle spørgsmål først.. så gør følgende bagefter

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
22. august 2005 - 21:02 #3
tog lidt tid men håber stadig nogen vil hjælpe

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\msole32.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
F:\div\brian\fgpro\FGKEY.EXE
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\Launch Application 2.exe
C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
F:\div\NoPops\NoPops.exe
C:\ibmtools\aptezbtn\aptezbp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
F:\div\NoPops\NoPops.exe
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\ibmtools\aptezbtn\rakusb.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\VFSWRA~1.EXE
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Golf R@cing\Skrivebord\Downloads\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.bestwebslinks.com/bar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = http://www.bestwebslinks.com/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: HP Class - {FFFFFFFF-FFFF-FFFF-FFFF-FFFFFFFFFFFA} - C:\WINDOWS\System32\hp9671.tmp
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 4.2\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [FolderGuard] F:\div\brian\fgpro\FGKEY.EXE /CL
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RegSvr32] C:\WINDOWS\System32\msmsgs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\Launch Application 2.exe -onlytray
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NoPops] F:\div\NoPops\NoPops.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PSGuard] C:\Programmer\PSGuard\PSGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AEZBProc] c:\ibmtools\aptezbtn\aptezbp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - Startup: Genvej til NoPops.lnk = F:\div\NoPops\NoPops.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O20 - Winlogon Notify: FolderGuard - F:\div\brian\fgpro\FGuard32.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
Avatar billede kalp Novice
22. august 2005 - 21:06 #4
Du skal lige sørge for at få lukket dine gamle spørgsmål så skal jeg nok hjælpe dig.
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
22. august 2005 - 21:08 #5
har også været i gang men hvordan lukker man når når det kun er kommentare?
Avatar billede kalp Novice
22. august 2005 - 21:16 #6
Hvis du har fået svar på dine spørgsmål så beder du den/de personer som har hjulpet dig ligge et svar så du kan acceptere det.. hvis ingen har kommet med løsning så ligger du selv et svar og acceptere det:)
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
22. august 2005 - 21:23 #7
okay det vil jeg gøre
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
22. august 2005 - 22:27 #8
Er gjort
Avatar billede kalp Novice
23. august 2005 - 10:56 #9
kigger på den lidt senere i dag:) lover jeg.
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
27. august 2005 - 15:06 #10
der skete ikke rigtig noget den anden dag :-)
Avatar billede kalp Novice
27. august 2005 - 18:53 #11
sorry! hjælper dig nu..

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Download Ewido (Trial version) (Vi skal bruge den senere)
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Afinstaller eller slet disse programmer/mapper manuelt.

C:\Programmer\PSGuard\

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.bestwebslinks.com/bar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = http://www.bestwebslinks.com/
O2 - BHO: HP Class - {FFFFFFFF-FFFF-FFFF-FFFF-FFFFFFFFFFFA} - C:\WINDOWS\System32\hp9671.tmp
O4 - HKLM\..\Run: [RegSvr32] C:\WINDOWS\System32\msmsgs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PSGuard] C:\Programmer\PSGuard\PSGuard.exe

Højreklik på windows start knappen (helt nede i venstre hjørne af din skærm) og vælge "Stifinder", klik på Funktioner->Mappeindstillinger->Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis muligvis selv kunne slette!)

Filerne

C:\WINDOWS\System32\msole32.exe
C:\WINDOWS\System32\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\hp9671.tmp

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Scan så med Ewido!

Genstart normalt og kopir en ny hijackthis log herind så jeg kan se om vi fik fjernet det hele eller om noget skulle være blevet overset:)
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 02:34 #12
hvis det var det må du meget gerne lukke spørgsmålet efter os