Avatar billede thgeja Nybegynder
23. juli 2005 - 22:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Dell og ram

Hej,

Jeg har en Dell Dimension 4600 P4 2,8 med 256 mb ram, der efterhånden trænger til en opdatering. Jeg har derfor besluttet at putte lidt mere ram i.

Jeg har åbnet den og kigget på de nuværende klodser, der er Nanya, mærket 128 mb DDR 333 Cl 2,5, PC 2700.

Jeg kunne godt tænke mig at putte 2x512 mb, men med Dells priser er det jo næsten billigere at skifte computeren.

Spørgsmålet er derfor om jeg kan bruge ram købt andet sted (eks.vis Kingston, som Dell jo selv sælger), eller om de får det modificeret, så man skal købe hos Dell for at det passer.

På forhånd tak.

Mvh.

Thomas
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. juli 2005 - 22:49 #1
Køb du nogle Kingston, de passer i næsten alle boards.
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. juli 2005 - 22:53 #2
Kan låne en blok hos en ven, kan du prøve inden, du indvisterer i de nye.
Avatar billede ferdinand.k Mester
23. juli 2005 - 23:02 #3
Jeg ville snuppe et par stykker af dem her: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13900
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. juli 2005 - 23:04 #4
http://www.google.dk/intl/da/add_url.html
De kører med alt-6 lags og med livsvarig garanti.
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. juli 2005 - 23:06 #5
Avatar billede ferdinand.k Mester
23. juli 2005 - 23:06 #6
Eller også denne her hvor der er 1 GB på. Så har du et slot ledigt til senere... http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=48858
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. juli 2005 - 11:36 #7
Hvorfor afviser du alle svar??
Avatar billede thgeja Nybegynder
24. juli 2005 - 11:51 #8
Hej Peet,

Jeg har brug for at vide om jeg kan bruge ram, der ikke er købt fra Dell, eller ej, ikke hvor jeg billigst får Kingston PC2700 333 ram (selv om det jo naturligvis også har en vis relevans)

Som jeg læser det passer de "næsten" i alle boards, men det eneste der er interesant for mig, er jo om de passer i min Dell (man ved jo aldrig om Dell har fundet på et lille trick, for at sikre sig at man køber derfra).

Thomas
Avatar billede tomlarsen Nybegynder
24. juli 2005 - 13:04 #9
Hej Thomas

Kingston klodser som passer i din PC er disse fra kingston :
KTD4550/512 Cirka Kr. 630,-
KTD8300/512 Cirka Kr. 680,-

Håber du kan bruge dette
Avatar billede thgeja Nybegynder
24. juli 2005 - 13:10 #10
Hej Tom,

Det er præcis dem som jeg kan købe via Dell (pris 767 kr i stedet for 630 kr). Hvor finder du dem til disse priser?

Er disse de eneste jeg kan bruge, de er jo noget dyrere end sædvanlig ram?

Mvh.

Thomas
Avatar billede tomlarsen Nybegynder
24. juli 2005 - 13:15 #11
Hej Thomas

Du kan godt bruge de almidelige, men du kan risikere de er ustabile, derfor anbefales altid dem som er lavet specifikt til modellen, dette gælder DELL, IBM, HP og andre fabrikater som kører deres egen bundkort istedet for OEM.

Ang. hvor du kan købe dem, så il jeg tro de fleste hardware forhandlere kan skaffe dem, jeg er selv forhandler og de priser jeg skrev er mine udsalgspriser på disse.

Håber det har givet dig nok hjælp.

Mvh. Tom
Avatar billede thgeja Nybegynder
24. juli 2005 - 13:19 #12
Fantastisk, det var det jeg skulle bruge, pointene er dine.

Hvis du også sender mig et link til din butik, kan det være vi kan handle også.

Mvh.

Thomas
Avatar billede tomlarsen Nybegynder
24. juli 2005 - 13:22 #13
www.t-data.dk men ring i morgen da de ikke er på hjemmesiden det er skaffevare.

Mvh Tom
Avatar billede thgeja Nybegynder
24. juli 2005 - 14:32 #14
Hej Tom,

glemte en ting,

gælder det samme for grafik- og lydkort, eller kan jeg bare tage en standardvare?

Thomas
Avatar billede tomlarsen Nybegynder
24. juli 2005 - 14:34 #15
Den tager standard hyldevarer af disse produkter.

Mvh. Tom
Avatar billede thgeja Nybegynder
24. juli 2005 - 14:37 #16
Tak

Thomas