Avatar billede pcr Nybegynder
23. juli 2005 - 17:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

genstart igen-igen

Da jeg selv har strikket min computer er det lidt svært at få hjælp til mit problem. Jeg har forsøgt alt tænkeligt og alt hvad andre er blevet rådet til. Har skiftet strømforsyning og ram, har rettet i bios opsætning og jeg ved snart ikke hvad. Temperaturen er aldrig over 45*, så jeg har nok efterhånden fornemmelsen af, at det må være bundkortet.
Min betykning:
GA-8I915P-DPRC bundkort
Asus Radeon x600pro pci-express grafikkort
Hitachi deskstar 250GB SATA harddisk
2xElixir 512 MB DDR2 PC4300 533MHz ram
Win XP home

Windows event log:
eventlog 6009
eventlog 6005
save dump 1001
service control manager 7000
så nedbrud
derefter yuokonwxp 83

så har jeg kørt hijackthis

og så har jeg kørt Hijack this.
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:26:07, on 23-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
H:\WINDOWS\System32\smss.exe
H:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
H:\WINDOWS\system32\services.exe
H:\WINDOWS\system32\lsass.exe
H:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
H:\WINDOWS\system32\svchost.exe
H:\WINDOWS\System32\svchost.exe
H:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
H:\WINDOWS\ATKKBService.exe
H:\WINDOWS\system32\svchost.exe
H:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
H:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe
H:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe
H:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
H:\WINDOWS\Explorer.EXE
H:\Programmer\Softwin\BitDefender8\vsserv.exe
H:\Programmer\Softwin\BitDefender8\bdmcon.exe
H:\Programmer\Softwin\BitDefender8\bdoesrv.exe
H:\Programmer\Softwin\BitDefender8\bdnagent.exe
H:\Programmer\Softwin\BitDefender8\bdswitch.exe
H:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
H:\WINDOWS\system32\hphmon03.exe
H:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
H:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
H:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
H:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
H:\Programmer\ASUS\SmartDoctor\SmartDoctor.exe
H:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
H:\Programmer\Ulead Systems\Ulead PhotoImpact 6\ABMTSR.EXE
H:\WINDOWS\system32\HPHipm09.exe
N:\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://signon.stofanet.dk/proxy.pac
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - H:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - H:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [BDMCon] H:\Programmer\Softwin\BitDefender8\\bdmcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDOESRV] H:\Programmer\Softwin\BitDefender8\\bdoesrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDNewsAgent] H:\Programmer\Softwin\BitDefender8\\bdnagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDSwitchAgent] H:\Programmer\Softwin\BitDefender8\\bdswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] H:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon03] H:\WINDOWS\system32\hphmon03.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] H:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] H:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] H:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] HDAudPropShortcut.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] H:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "H:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ASUS SmartDoctor] H:\Programmer\ASUS\SmartDoctor\\SmartDoctor.exe  /start
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = H:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Album Fast Start.lnk = H:\Programmer\Ulead Systems\Ulead PhotoImpact 6\ABMTSR.EXE
O4 - Global Startup: Corel Colleagues & Contacts Reminders.LNK = H:\Programmer\Corel\Print Office\cffrem.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = H:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://H:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - H:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - H:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - H:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - H:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: H:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - H:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - H:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - H:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: BitDefender Scan Server (bdss) - Unknown owner - H:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Pml Driver - HP - H:\WINDOWS\system32\HPHipm09.exe
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - H:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - H:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005\RpcSandraSrv.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - H:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
O23 - Service: BitDefender Virus Shield (VSSERV) - SOFTWIN S.R.L. - H:\Programmer\Softwin\BitDefender8\vsserv.exe
O23 - Service: BitDefender Communicator (XCOMM) - Unknown owner - H:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe" /service (file missing)
Avatar billede marzman Nybegynder
23. juli 2005 - 18:01 #1
har du installeret en firewall ?

da det evt. kan være en virus som Sasser eller blaster virusen.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. juli 2005 - 21:01 #2
Mon ikke der er en lille tastefejl, dit bundkort er vist GA-8I915P-D Pro

Har du korrekt BIOS settings for RAM? Dual, DDR2, busspeed 133MHz.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. juli 2005 - 21:59 #3
Sorry, det er 'sfølglig sludder at skrive busspeed 133MHz i f.m. dine DDR2 PC4300. Såfremt hastigheden skulle kunne udnyttes ville det være 266MHz.

Men da Intel 915P chipset kun understøtter systembus 200MHz (= 800 FSB) kan du kun få dine ram til at køre som DDR400, pc3200

I en test her med 915P chipset og DDR2-533 kan du se, hvordan RAM der er sat op
http://www.digit-life.com/articles2/roundupmobo/roundup-i915-i925-nov2k4.html
- denne linie
2x512 MB PC2-4300(DDR2-533) DDR2 SDRAM DIMM Micron, 4-4-4-11

Måske noget kan bruges.
Avatar billede pcr Nybegynder
23. juli 2005 - 23:10 #4
Jeg har også spekuleret på virus, men så skulle Bitdefender som er opdateret vel kunne finde den.
Og med hensyn til ram synes jeg ikke selv om den fulde ydelse ikke understøttes, at det skulle kunne føre til disse umotiverede nedbrud. Forøvrigt, jo længere maskinen har været tændt - og er blevet gennemvarm - jo længere er der mellem nedbrud.
Avatar billede marzman Nybegynder
23. juli 2005 - 23:21 #5
har du testet for spasser og blaster?

evt. installer en firewall og derfor hent de 2 vira fjernere og test.
Avatar billede pcr Nybegynder
24. juli 2005 - 09:05 #6
Jeg har scannet for disse orm, men der er intet fundet.
Avatar billede marzman Nybegynder
24. juli 2005 - 13:53 #7
komnmer den med nogen form for fejl koder ?
Avatar billede pcr Nybegynder
24. juli 2005 - 15:13 #8
ja der kommer blå skærm og så fejlkoder. Efter genstart har jeg prøvet at sende koderne til Microsoft, men får blot meddelelsen at der er ingen hjælp.
Det er forøvrigt mest på nettet at den går ned. Nu har jeg lavet billed-dvd hele dagen uden nedbrud, lige så snart jeg gik ind på eksperten havde jeg to nedbrud i træk
Avatar billede marzman Nybegynder
24. juli 2005 - 15:19 #9
meget mærkeligt... ligner en form for virus til browsere.
Avatar billede pcr Nybegynder
24. juli 2005 - 16:31 #10
Jeg synes virkelig også det er underligt. Nu har jeg prøvet at geninstallere Windows og driverne til grafikkortet, hvis det ikke hjælper tror jeg at jeg vil snakke med midtdata, for så må det næsten være en hardwarefejl.
Avatar billede marzman Nybegynder
24. juli 2005 - 16:56 #11
ja, det ligner i hvertfald. fordi vi kan ikke se hvad fejlen går ud på og blå skærm er ikke så normal for en virus eller anden form for grimme ting.
Avatar billede halifax Nybegynder
25. juli 2005 - 00:10 #12
Du skriver 24/07-2005 15:13:59 der kommer fejlkoder og fejlmeddelelse på blå skærm.

Skriv både kode og meddelelse nøjagtigt ind her. De kan ofte være ledetråd til at finde årsagen
Avatar billede pcr Nybegynder
25. juli 2005 - 11:08 #13
Mit motorola surfboard har kørt på USB, det har jeg ændret til netkabel og har endnu ikke haft nedbrud. Jeg har fået mistanke til surfboardet da det næsten udelukkende er når jeg er på nettet den går ned. Ellers vender jeg tilbage med disse koder
Avatar billede marzman Nybegynder
25. juli 2005 - 12:52 #14
lyder da mærkeligt at et fu**ing surfboard skulle kunne ødelægge det hele.
Avatar billede pcr Nybegynder
27. juli 2005 - 10:49 #15
Det har været surfboardet, eller det tilsluttede USB-kabel. Jeg har endnu ikke haft nedbrud efter at have skiftet. Jeg ville gerne have givet jer point for at prøve at hjælpe mig, men det har da været et meget specielt problem. På min tidligere computer har det kørt fint i flere år.
Avatar billede marzman Nybegynder
27. juli 2005 - 16:48 #16
det er mere Okay. så blev vi da klogere af det...