Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. juli 2005 - 08:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvad er bedst til dette internet forbrug

Hej jeg vil høre hvad Jeres sande menning er om, at 2 mand skal dele en 128/128 Mbit internet forbindelse, hvor jeg skal kobles på osse (selvom jeg har sagt flere gange at det er ALT for lidt i hastighed især i upload, somjeg ser som det vigtigste, og det ville være lige som at kører på et almindeligt modem 42.6 kbps, da vi begge to trækker på forbindelsen.  [ Har jeg ikke ret]?

Ham der osse skal kobles på den forbndelse bruger ikke sin Pc til det store han sidder bare og surfer og skriver emails, han henter/downloader faktisk ikke noget ned men skriver mest og kigger.

Jeg selv tværdigmod bruger min Pc ca. 12-14 timer om dagen og jeg bruger feks. Avant browseren som er en tabbet lsning hvori alle vinduere er i et og samme vindows, da jeg ofte har 10-15 vinduere åben på samme tid (og det tager recurser ved jeg).

Samtidig har jeg næsten altid messenger kørende ved siden af og henter måske et program ned samtidig osse, og lidt mere til nogle gange.

Så er det jeg vil høre hvad Jeres menning er og hvad Jeres "GODE RÅD" er om hvilken forbindelse/hastighed i vi anbefalde til mig og min ven, og om hvilken forbindelse man helst skal vælge til det forbrug, som osse samtidig skal være billigst da vi jo er 2 om det for at spare penge (men det skal være optimalt ellers er jeg ikke med på den har jeg sagt til ham - da jeg fortrækker en 1024/512 og som jeg er vandt til - derfor tror jeg osse at en 128/128 Mbit er lige ledt forlidt) Hvad mener I?+

M.v.h

pp
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. juli 2005 - 08:24 #1
Altså til det du siger mener jeg at i bør kigge efter en 512 * 128 som minimum. Dog kan i jo altid starte med en 128 * 128 og så senere opgradere "Det er gratis hos de fleste ISP´ere" men så opgradere den til en højre linie når din ven bliver træt af at det tager en madpakke at hente www.bt.dk og så kan du sidde med armene over kors og sige "Hvad sagde jeg?"

Selvfølgelig er det lige så let at bestille det rigtige fra starten. men det virker som om du er op i mod en person der er ude for normal pedagoisk rækkevide så må du bare som den kloge sige ok, vi for at se, ellers må du tilbyde at han betaler en tredje del og du 2 trejde del og så bestille en hurtigere linie, En sidste ting, Jeg er meget meget glad for Cybercity.dk så derfor vil jeg jo til hvertid anbefale jer at vælge dem.

MC
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. juli 2005 - 08:53 #2
Cybercity har en vældig god service, med 3 på en linje ,ville jeg nok overveje 1Mbit linje.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. juli 2005 - 09:01 #3
Hej mc.lucifer tak for dit svar (jeg ved ikke lige hvad jeg skal bruge b.t's link til (har kigget) Jeg vil sige at du har givet mig en form for feedback i den forstand at det ville være dumt at oprette sådan en forbindelse.

MEN problemet er [osse] pt., at han kommer idag (en teknikker fra TDC reakviredret af/fra cybercity) og så er problemet ikke større end at han kan smutte igen da cybercity har lavet kontraktbrud i den form at de har givet mig ialt 3 nye tider til installition da deres teknikker var syg o.s.v som jeg IKKE kan bruge til en pind.

Og den sidste tid jeg fik var over telefonen kl:10:55 og "IKKE" pr. brev, [som er cybercitys eneste bevis for at de ville komme forbi på den pågældende dato -IDAG d. 22/7-05 i tidsrummet 08:00 -12:00]!
mens jeg sad hjemme og ventede på teknikkeren, da jeg skulde værre hjemme på var imellme 08:00 og 12:00..    Dette er misligholdesle af kontrakten og ikke mindst brud på kontrakten da den jo gælder begge veje;)

Det med at opgradere er en fin ide hvis bare det ikke kostede en formue i forhold til det jeg vil betale og så er de internet forbindelser (cybercity) har sammensat rigtig dårlige og prisen med, den er ALT for dyr.

Se selv her og de DYRE priser hvis du skal opgraderer: http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/priser/

Det vil jeg fandme ikke betale for det er skide dyrt især når jeg vil fortrække denne her 1024/512 til søllede 429 kr. hos datterselskabet Aplus;) de priser her er noget der vil kunden noget godt:) www.aplus.dk´´ tjek selv ud jeg tror ikke der er mange der kender til det datterselskab, men så er det jo godt at min stedmor arbejder hos TDC så man kan få noget viden;)
M.h.s til 1024/128 i opload, er osse lige under min grænse for du kan jo ikke modtage noget før du selv spytter noget ud:) men udemærket ide;)

Er der flere men en menning om det her og hvilken hastighed der fortrækkes?

M.v.h

pp
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. juli 2005 - 09:03 #4
He he peet49 jeg så ikke du har skrevet sjov nok er den samme vi taler om:) HOLD JER LAANGT VÆK fra dem de er ALT for dyre (naturligvis KUN hvis man ikke har brug for den telefon som jeg og min ven ikke har, da vi ringer gratis i forvejen til fastnet og mobil nr. - men ikke så dårligt et forslag til dem der har brug for netop begge ting!

pp
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. juli 2005 - 09:04 #5
Det jeg mener med at opgradering ikke koster noget er:

Skal du opgradere koster det ikke et gebyr, det eneste det koster er den båndbredte som du så vælger, skal du nedgradere koster det et gebyr.

MC
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. juli 2005 - 09:08 #6
Hvis der er en der kender et sted/selskab der er billigere end dette vi jeg da gerne høre om det men jeg tror det ikke da jeg har spurgt min papmor ad og hvad hun ved af er det den der er billigst pt. og jeg tror jo på hvad hun siger da hun arbejder som afd. leder hos TDC og er ikke en almindelig telefon sælger som de fleste er man får fat i derinde når man ringer.

En med et billigere selskab får ialt 100 point!

Ps: Bare så I ved det så kører jeg pt. på telefon modem (og jeg er ved at få SPAT total laangsom gaaaaab´´ siger jeg bare) og så er det skide dyrt så jeg logger af om ca.10 min alså ca. kl:09:20) og er først på igen i aften efter 20:00 da det er billigtid igen, bare så I ikke sidder og venter på at jeg svarer tilbage, men det gør jeg i aften hvis der ikke er kommet et svar inden:)

PPs:. forsat god dag til Jer 2;)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. juli 2005 - 09:12 #7
mc.lucifer jeg ved godt hvad du mener med det du skrev:) men se lige de priser fordi den skide telefon osse er der, som jeg ikke kan bruge til en pind, men som var med i tilbudet da de lavet det.

De er rimlig høje i forhold til andre steder samt deres opkoblinger er dårligt sammensat i forhold til den pris de vil have for hever forindelse.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. juli 2005 - 09:16 #9
Ømm hvad er det for noget det link jeg forstår ikke:)
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. juli 2005 - 09:19 #10
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. juli 2005 - 09:20 #11
k kigger lige´´ TAK!
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. juli 2005 - 09:26 #12
Hej begge 2 jeg har kigget på de ting I har været så flink at komme med og jeg har kopieret det ovr i word så jeg vil logge af nu da det er SKIDE DYRT det her net telefoni, og så vil jeg lige kigge på det og jeg vender frykeligt tilbage i aften efter kl.20:00 da det først er billig tid der´´ desværre:)

Hygge og forsat god dag;)

m.v.h

pp
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. juli 2005 - 10:08 #13
I lige måde.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
24. juli 2005 - 01:07 #14
Hej peet49 jeg har kigget på TDC og så har jeg naturligvis spurgt min stedmor ad hvorfor hun ikke har sagt at den hastighed jeg vil have er billigere end den hos aplus.dk (5 kr.) he he:).

Så svaret hun at det er fordi at det er lidt dyre da når jeg får en regning for TDC så er de så fræk at opkræve 25 kr. pr. regning samt morrater og så ville den være 56 kr. dyre (som osse er penge at spare når man udregner det på et år som jeg gør altid).

Men det var da god nok når man ser på de 2 forskellige priser.

Jeg tror jeg har fået de svar jeg ville have og jeg siger mange tak og bukker:-)

M.h.s til de 100 point jeg lovede hvis det var billigere ka jeg desværre ikke give til dig peet49 da den samme forbindelse 1024/512 er lidt dyre end den jeg har set på, men TAK aligevel for linket;) derfor har jeg valgt at give Jer hver 30 point hvis det er cool med Jer?

m.v.h

pp

Ps:. Jeg UNDSKYLDER at jeg IKKE var på nettet igår men jeg har vist DUMMET mig noget så grundigt da jeg har forsøgt at genskabe nogle tabte filer og mapper efter jeg havde formateret min laptop for et stykke tid siden, da jeg mistede nogle rigtig vigtige ting som jeg umuligt kan lave lige så godt og stieltfuldt en gang til (Slag i røven til mig:)!

Så nu har jeg fået spyware LORT/skidt/og møg (måske osse et par viruser/orme ind på min Pc og det burde jeg kunne havde regnet ud:$  --  Så NU klder arbejdet igen;( sidste gang jeg havde problemer tog det mig 14 dage atfå det fjernet det lort´´damm siger jeg bare.

Nå men peet49 jeg sender lige nogle point til dig da jeg syntes at mc.lucifer os lige skal have nogle after sin hjælp, som bekræftede min terioi el. hvad man skal sige det;) TAK mc.lucifer;)

Hygge til Jer begge 2 og forsat god nat/dag:)