Avatar billede lazenby Nybegynder
22. juli 2005 - 01:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering af offlinefiler i Outlook

I Outlook 2003 er det muligt at definere et filter, så bestemte emner fra en exchange-server ikke bliver synkroniseret med offline-mapper på en lokal maskine.

Det ville utroligt fikst for mig, hvis det modsatte også kunne lade sig gøre, altså at oprette aftaler mv i lokale offline-mapper og oprette et filter, som gør at disse aftaler ikke bliver synkroniseret med exchange-serveren.

Er der nogen, der ved, om det kan lade sig gøre?

- lazenby
Avatar billede lazenby Nybegynder
22. juli 2005 - 09:49 #1
Ingen forslag?
Avatar billede jastr Nybegynder
22. juli 2005 - 10:14 #2
Hej Lazenboy,

Hvorfor ønsker du at oprette lokale aftaler der ikke bliver synkroniseret? Der kunne være flere måde at gøre dette på alt efter hvad det er du reelt ønsker!

Du kan hvis det er for ikke at vise dine aftaler når du deler din kalender sætte et kryds i det der hedder "private" når du åbner og opretter din aftale så vil der kun blive vist at du er busy og at det er private!

Ellers kan du oprette en PST fil lokalt med en kalender i hvor du ligger de aftaler du ikke ønsker at synkronisere men dette vil så bevirke at du skal bruge 2 kalendere men dette er løsningerne som det ser ud!

M.v.h.
Jacob Strømlund
Iscan.dk
Avatar billede lazenby Nybegynder
22. juli 2005 - 15:46 #3
Hej jastr

Jeg er klar over, at begge løsninger findes - jeg har i øjeblikket et sæt exchange-mapper i gang og ved siden af en pst med mine egne aftaler etc.

Grunden til at jeg godt kunne tænke mig at gøre det på den anden måde er, at jeg synkroniserer mine (personlige) aftaler med pda og mobiltelefon, og det vil jeg gerne blive ved med. Det kan deseværre ikke rigtigt lade sig gøre at udvælge, hvilke mapper der skal synkroniseres med, så måden at gøre det på er enten at køre med 2 profiler i Outlook (en personlig til sync og en til exchange). Det fungerer - men ulempen er jo, at man skal vælge profil hver gang og at der er en fare for, at de to kalendre bliver blandet.

Jeg kunne selvfølgelig bare kopiere alle mine aftaler, kontaktpersoner etc over i min exchange-profil, men det vil jeg helst ikke. Det er muligt, at jeg er lidt hysterisk, men jeg synes egentlig ikke, at min arbejdsplads har nogen grund til at kunne se mine private oplysninger. Jeg er klar over, at jeg kan markere private aftaler som private, men mon ikke drengene i IT-afdelingen kan kigge i dem alligevel?

Derfor vil det være meget, meget praktisk for mig at kunne køre med alle aftaler i én kalender, alle kontaktpersoner i en adressebog etc lokalt, og sætte et filter på, så kun arbejdsrelaterede oplysninger blev synkroniseret med exchange-serveren. På den måde ville jeg kunne synce uden besværligheder..

Håber, du fik den ;)
Avatar billede lazenby Nybegynder
05. februar 2006 - 12:48 #4
Lukker.