Avatar billede kunukn Nybegynder
21. juli 2005 - 23:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

usb unknown device - Device Manager

jeg har to mp3-afspillere, begge virker men bare ikke på mine computere (stationær og laptop). Dvs. de kan ikke connecte til mine computere gennem usb. Begge computerere er med win-xp sp2.

Det første afspiller har virket men virker pludselig ikke mere på begge computere.

Det andet er testet og virker hos en ven.
(Tanget audio mp3-afspiller)

Min usb-port virker, (har usb-mus og usb-stick i filsystem fat32)

Jeg ved at det ene af min mp3-afspiller er fat16.
Dette burde virke ved standard win-xp installation (dvs. uden ekstra driver installation)

Følgenede sker når jeg sætter afspilleren til usb-indgangen:

Win xp reagerer ikke umiddelbart, listen i mine devices with removable storage bliver ikke opdateret.

Jeg går til device-manager (hardware-enheder) og ser at der dukket en ekstra felt op ved 'Universal serial bus controllers'

Unknown device

Jeg har prøvet at opdatere dette driver gennem autoupdate og ved at søge i mine filer men uden held. Selv på det medfølgende cd beregnet til win98 virker ikke på min win-xp computer.

Hvordan kan dette løses?
Avatar billede karser Nybegynder
21. juli 2005 - 23:13 #1
Din USB port (USB Driver) til dit bundkort skal opdateres! Jeg tror der er der skoen trykker!

Prøv evt. at fjerne hele USB roden i din Device manager. Genstart maskinen og lad Windows finde din USB rod igen! Indsæt evt. driver CD fra producenten eller hent den nyeste på nettet!
Avatar billede kunukn Nybegynder
21. juli 2005 - 23:34 #2
Super
Mange tak for hjælpen

Det lykkedes ved at slette hele usb-driver har Device Manager og genstarte.
Nu vil den godt genkende mp3playeren :)
Avatar billede karser Nybegynder
22. juli 2005 - 00:27 #3
Så lidt! ;o)