Avatar billede musti776 Nybegynder
21. juli 2005 - 13:16 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Import fra Asien?

Hej drenge..

Jeg har en ven som har fået øjnene op for den glimrende ide ( :D ) om at importer billige vare fra Asien og sælge det videre i DK... Gælder sådan set kun elektroniske varer, altså mp3, camera, navigation, fladskærm, widescreen fjernsyn osv osv..

Han synes selv vi kunne lave en hjemmeside og sælge varerne der igennem.. Men jeg fik ham talt fra det da jeg synes det vil være lidt problematisk når der muligvis behøves varelager, kundeservice osv.. det har han ikke resourcer til..

jeg kom med den ide om at kontakte nogle butikker der allerede sælger vare igennem hjemmeside eller mindre butikker og prøve på at sælge til dem.. de vil muligvis ikke være så besværlige som slutkunder..

men, det jeg gerne vil høre.. er den type ide ikke brugt en hel del gange nu? har flere hundrede personer ikke prøvet sig frem med den idé om at score kassen?

vil lige tilføje at han åbenbart har kontakterne på plads og får tilsendt nogle demo varer meget snart..

tror i på idéen?

/Musti
Avatar billede steent Nybegynder
21. juli 2005 - 13:21 #1
Importerer selv fra Østen og kender til rigtig rigtig mange der gør det. Det der gør sig gældende, som alt andet, er jo at man kan finde ud af hvad der rører sig, og ikke mindst at man er en god sælger.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. juli 2005 - 13:22 #2
Ja jeg tror på idén min kæreste er fra Asien og en del af hendes familie lever af at importerer varer fra Asien.

Der er dog en del ting i skal være opmærksom på:

Herunder lovgivning, ulovlige varer samt hvordan de handlende opfatter jer(ikke mindst  <--- har noget med kulturen at gøre)!.

mvh
Foxmulder58
Avatar billede nse Nybegynder
21. juli 2005 - 14:21 #3
Selvfølgelig kan det være en god idé at importere fra Asien, men de produktgrupper du nævner er meget sværre.
Du skal op og købe meget stor volumen før du overhovedet kan få, hvad der ligner en konkurrencedygtig pris. Fx. fladskærme er uhyggeligt svært at tjene penge på og umuligt medmindre du kan du købe mange containere af gangen.
Avancerne på de ting på nævner er oftest under 10%, så det er volumenvarer, altså varer der skal afsættes i stort antal, og du skal også huske reparationsmuligheder. Har peoducenterne kontakt til europæiske serviceværksteder, ellers skal I stå for det. Hvis I selv skal stå for det, så skal der også budgetteres med service.
Avatar billede musti776 Nybegynder
26. juli 2005 - 09:39 #4
Hej igen..
Takker for jeres input..
I er alle velkommen til at smide svar så vi kan få denne spg. ud af systemet.. =)

/Musti
Avatar billede steent Nybegynder
26. juli 2005 - 10:42 #5
Svar
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
26. juli 2005 - 10:44 #6
ja jeg ved ikke rigtigt om jeg synes jeg har fortjent point her. Så...jeg tror nok jeg springer over.

Men held og lykke med projektet.

mvh
Mads
Avatar billede musti776 Nybegynder
29. juli 2005 - 09:41 #7
takker igen =)
Avatar billede thorborg Nybegynder
14. oktober 2005 - 20:46 #8
Kig ind på www.amino.dk der er masser der giver råd om import og alt andet vedr. iværksætteri.

Dbh Martin