Avatar billede tt25 Nybegynder
09. april 2001 - 19:54 Der er 11 kommentarer

musik

koden til at spille en mp3 fil når sitet åbnes?
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2001 - 20:06 #1
nu inden der kommer en kode - du er vel opmærksom på at det ikke må være en ulovlig mp3-fil?

en anden ting, og nok vigtigste - en mp3-fil er som regel ret stor, og det vil betyde at brugeren af siden vil komme til at vente lang tid for han eller hun kan høre den, da hele musikstykket skal være downloaded _før_ der spilles noget... så overvej først lige et andet lydformat!
Avatar billede nute Nybegynder
09. april 2001 - 20:07 #2
det høres litt merkelig å putte en mp3 fil på sin site, men:

<EMBED SRC=\"[sang]\" HIDDEN=\"TRUE\" AUTOSTART=\"TRUE\" LOOP=\"1000\">

/nute
Avatar billede tt25 Nybegynder
09. april 2001 - 20:10 #3
Hvordan laver jeg den så om til den format som er bedst til en site?...
som i kan se, så ved jeg ikke ret meget om det her
Avatar billede nute Nybegynder
09. april 2001 - 20:17 #4
normalt vil jeg si at det er pisse irriterende med lyd på en site, men...noen vil jo ha det...

konverter til .wav eller .mid format, og sett dette inn på din side. du bør kun ha en liten lydfil som du looper gjennom
Avatar billede tt25 Nybegynder
09. april 2001 - 20:28 #5
nute....jeg vil bare lære det..om det er irriterende eller ej er uden betydning. Og jeg kunne godt se ud fra de første svar at jeg skal lave det om til en anden lydformat, med spørgsmålet var hvordan?
Avatar billede nute Nybegynder
09. april 2001 - 20:33 #6
oki...så skal du nok under Audioseksjonen...les evt denne som forteller hvordan du skal konvertenere mp3 til wav:

http://www.eksperten.dk/spm/34613
/nute
Avatar billede tt25 Nybegynder
09. april 2001 - 20:37 #7
prøver så at lave det om til wav.....hvordan sætter jo så en wav fil på siden?
Avatar billede nute Nybegynder
09. april 2001 - 20:40 #8
les min posting @ 09/04 2001 20:07:14
Avatar billede tt25 Nybegynder
09. april 2001 - 20:42 #9
nå okay.....sorry
det prøver jeg så
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. april 2001 - 22:28 #10
men vær lige opmærksom på at en .wav fil med en hel sang ok fylder endnu mere end MP3 versionen.
prøv en søgning på sangtitlen +midi. Midi filer fylder ikke så meget (men lyder heller ikke vældig godt)
Avatar billede olebole Juniormester
10. april 2001 - 00:47 #11
<ole>
Du kan også forsøge dig med MacroMedia\'s ShockWave-format, der til forveksling ligner mp3-algoritmen. Du kan pakke en fil i SoundEdit16. Absolut ikke et \'state of the art\' lydprogram, men til dette formål er det jo okay ;)
/mvh
</bole>