Avatar billede klausschacht Nybegynder
20. juli 2005 - 17:40 Der er 10 kommentarer

Fil mangler eller er beskadiget

Min Pc begyndte lige pludselig at skrive at en fil manglede eller var beskadiget og at jeg skulle reparere eller installere den igen. Nu har jeg så prøvet at reparere og formatere pc'en flere gange men hver gang skriver den at: <Windows-rod>\System32\ntoskrn1.exe er beskadiget og at jeg skal reparere eller installere på ny.
Hvad kan det være Harddisken fungerer i en anden pc dog som slave, så det er vel ikke den der er stået af. Har mistanke til at det kunne være i Bios'en, men hvad skal jeg gøre ?
Kan det være en virus der så indebær at jeg skal skifte Bundkort ?

Glæder mig til at høre fra jer og besvarer med glæde yderlige spørgsmål der kan hjælpe med at finde ud af problemet.

Mvh
Klaus Schacht
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. juli 2005 - 18:00 #1
Dine ram kan have skylden.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2005 - 18:07 #2
Men du kan altså starte og bruge computeren ??
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2005 - 18:24 #3
Avatar billede klausschacht Nybegynder
20. juli 2005 - 20:04 #4
Hejsa
Kører med Windows XP home og har formateret den et par gange. Kan ikke starte og bruge computeren og ved ikke hvordan man edittere den Boot.ini fil. Har prøvet at skrive EDIT BOOT.INI men den kender ikke commandoen i Dos-prompten.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2005 - 20:22 #5
jeg tror der er rod i dit boot system, boot op på din XP-skive og vælg "reparer fra genoprettelseskonsol" skriv følgende kommandoer bootcfg /rebuild  -> klik enter der kommer et par spørgsmål fra systemet du klikker bare enter, derefter fixboot  -> klik enter og til sidst fixmbr  -> klik enter  -> exit  -> klik enter og prøv så om det hjalp
Avatar billede klausschacht Nybegynder
22. juli 2005 - 15:55 #6
Desværre ikke noget af det der virkede :-(
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. juli 2005 - 16:00 #7
Tjek din harddisk og ram for fejl.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2005 - 19:22 #8
Er der noget nyt her ????
Avatar billede klausschacht Nybegynder
07. august 2005 - 20:39 #9
Nej desværre har skiftet harddisken men nu er det en anden Fil den skriver den mangler eller er beskadiget :-(

Har ikke haft tid til at skifte rammene men det prøver jeg en af de nærmeste dage.

Bare træls at købe nyt ditten og datten hvis det ikke er det der er i vejen.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 21:42 #10
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??