Avatar billede cdc Novice
20. juli 2005 - 17:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x1158 Thread 0x1664 DBC 0xa0f693c Jet'.

/newsite/callaway/ScoreListe_r2.asp, line 224

min kode:

<%
set conn = server.createobject("ADODB.connection")
path = ("xxx.mdb")
detter er 224---> conn.Open "DBQ="& path &";DefaultDir="& path & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

hvad er galt ?
Avatar billede nielle Nybegynder
20. juli 2005 - 17:32 #1
Ret:

path = ("xxx.mdb")

- til:

path = Server.MapPath("xxx.mdb")
Avatar billede cdc Novice
20. juli 2005 - 18:20 #2
nej det skal den ikke da db ligger i roden, så kører den uden Server.MapPath
Avatar billede cultx Nybegynder
20. juli 2005 - 18:42 #3
Vil tror at det skyldes at du mangler skrive rettigheder på databasen, eller rettere den mappe som databasen ligger i...

Højreklik på mappen/filen og sørg for at denne ikke er skrivebeskyttet og at du har skrive adgang, så tror jeg at det virker... ;-)
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
21. juli 2005 - 07:46 #4
Det er fordi din ODBC driver ikke fungere korrekt.

Læs nedenstående :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;295297

Jeg formoder at det er på din egen ISS server !