Avatar billede techmedia Nybegynder
20. juli 2005 - 14:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Home Search Assistent, Search Extender, Shopping Wizard

Jeg kan ikke slippe af med denne StartPage-DU.dll
Min startside sættes til about.blank og ofte lukker internet explorer blot ned igen med det samme.

Har prøvet følgende i FEJLSIKRET TILSTAND:

AboutBuster (finder intet)
AdAware scan og removal af 37 infected items
Slettet temporary files + temporary internet files + recycle bin
Kørt en reg-fil kaldet "HSfix" efter anbefaling
Kørt "CWShredder" - fix option

Genstartet i NORMAL TILSTAND:

Genskabt originale hosts-filer

Men, men... alle tre (Home Search Assistent, Search Extender, Shopping Wizard) er tilbage igen!

Har også scannet hele computeren med både McAfee og med XoftSpy. Sidstnævnte fjerner alle inficerede filer, men efter genstart er de tilbage igen!

Nu har jeg genstartet (igen i normal tilstand) og har prøvet at køre HiJackThis - her er logfilen (håber I kan hjælpe ud fra den)...

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:02:36, on 20-07-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ATK0100\Hcontrol.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
c:\programmer\mcafee.com\agent\mcagent.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\McUpdate.exe
C:\WINDOWS\apppj.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\WINDOWS\system32\ieap.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\TM\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\vacar.dll/sp.html#83556
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\vacar.dll/sp.html#83556
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\system32\vacar.dll/sp.html#83556
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\vacar.dll/sp.html#83556
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\vacar.dll/sp.html#83556
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\vacar.dll/sp.html#83556
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\vacar.dll/sp.html#83556
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Class - {F3229D57-F62B-1F6E-54F4-EAF76321F1C8} - C:\WINDOWS\mfcsp.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Hcontrol] C:\WINDOWS\ATK0100\Hcontrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\McUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [apppj.exe] C:\WINDOWS\apppj.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {0594AF7E-573B-40DF-8165-E47AB2EAEFE8} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/P2EC..._1026_EN_XP.cab
O16 - DPF: {275E2FE0-7486-11D0-89D6-00A0C90C9B67} (MCSiMenuCtl Class) - https://download.danskebank.dk/dbts/downloa...ms/mcsimenu.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/22fe4f53ed98c415f821/...ip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/...anskeSikker.cab
O23 - Service: Workstation NetLogon Service ( 11Fßä#·ºÄÖ`I) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ieap.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - Unknown owner - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee.com VirusScan Online Realtime Engine (MCVSRte) - Networks Associates Technology, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
Avatar billede gjengis Nybegynder
20. juli 2005 - 14:23 #1
Jeg plejer at benytte programmet "spybot-sd" den kan findes på www.spywarefri.dk.

Umiddelbart skal C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe slettes, det er en fil med et tilfældigt navn og har somregel relevans til enten virus eller spyware. (Dog ikke hvis du kører med Trend Antivirus, men der sker ikke noget ved at slette den.)

Har du prøvet at gå ind i "Tilføj og fjern programmer", og set om der er nogle mistænkelige programmer installeret?

Slå dem eventuelt op på google (eller skriv dem her) og se om det giver noget resultat.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2005 - 14:30 #2
Hvis du ikke bruger modem kan du sikkert slette den fil gjengis omtaler, men jeg ville lade den være.
agrsmmsg - agrsmmsg.exe - Process Information
Process File: agrsmmsg or agrsmmsg.exe
Process Name: SoftModem Messaging Applet

Jeg er ved at tjekke din log nu, det er en temmelig ond infektion.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2005 - 14:33 #3
1. Hent følgende programmer:

- CWShredder, http://cwshredder.net/bin/CWShredder.exe (programmet skal ikke køres endnu)
- AboutBuster5, http://www.malwarebytes.biz/AboutBuster5.zip (pak programmet ud til Skrivebordet)
- Ewido, http://shop.element5.com/product.html?productid=531168&affiliateid=200010704 (klik på download i øverste menulinie)
- CCleaner, http://www.filehippo.com/download_ccleaner.html

Installer og kør Ewido - opdater programmet (men lad være med at scanne).

2. Genstart i Fejlsikret tilstand (ved at taste F8 under opstart).

3. Kør CWShredder og klik på Fix.

4. Kør AboutBuster og klik på Begin removal. Tillad programmet at lukke Explorer, hvis du bliver spurgt. Programmet laver en log i samme mappe som du har AboutBuster installeret til (AB log.txt) - den skal du kopiere herind når fixet er færdigt.

5. Kør en rensning med CCleaner (ikke strengt nødvendigt, men så kører Ewido scanningen lidt hurtigere).

6. Kør en fuld scanning med Ewido.

7. Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for følgende linier - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\vacar.dll/sp.html#83556
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\vacar.dll/sp.html#83556
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\system32\vacar.dll/sp.html#83556
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\vacar.dll/sp.html#83556
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\vacar.dll/sp.html#83556
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\vacar.dll/sp.html#83556
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\vacar.dll/sp.html#83556
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O4 - HKLM\..\Run: [apppj.exe] C:\WINDOWS\apppj.exe
O16 - DPF: {0594AF7E-573B-40DF-8165-E47AB2EAEFE8} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/P2EC..._1026_EN_XP.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/22fe4f53ed98c415f821/...ip/RdxIE601.cab
O23 - Service: Workstation NetLogon Service ( 11Fßä#·ºÄÖ`I) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ieap.exe

8. Genstart din computer i Normal tilstand og læg en frisk HijackThis log herind, sammen med log'en fra AboutBuster.
Avatar billede techmedia Nybegynder
20. juli 2005 - 15:44 #4
Hej fromsej

Nu har jeg kørt dit svar igennem punkt for punkt...
CWShredder fandt og fjernede CWS.HomeSearch
AboutBuster fjernede 3 Streams, men gav en fejl 339 - noget med "comctl32.ocx" og dannede derfor ikke nogen logfil efterfølgende! Jeg oplevede denne fejl med AboutBuster i går og fandt via Google ud af at man skulle ligge en ny fil ind og registrere den, men efterfølgende virkede loginsiden i Windows ikke længere...
CCleaner er kørt!
Ewidos fulde scanning fandt 728 infektioner og fjernede dem alle!

HiJackThis havde denne gang ingen af punkterne R0 og R1 som ender med "vacar.dll...". Desuden var linie O4 og den første linie med O16, samt linie O23 ikke længere på listen!?!
Jeg har derfor kun afkrydset 3. linie med R1 (Default_Page_URL), R0 (Hyperlinks), R3 (DefaultURLSearchHook) og O16 (http:/207.188.7.150...).

Her er logfilen fra HJT efter genstart i normal tilstand (håber du kan se forbedringer i loggen)...

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:42:30, on 20-07-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\TM\HijackThis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {275E2FE0-7486-11D0-89D6-00A0C90C9B67} (MCSiMenuCtl Class) - https://download.danskebank.dk/dbts/download/extern/ms/mcsimenu.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - Unknown owner - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee.com VirusScan Online Realtime Engine (MCVSRte) - Networks Associates Technology, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
Avatar billede techmedia Nybegynder
20. juli 2005 - 16:10 #5
Jeg tror vi er renset!!! :o)
fromsej - du må gerne lige bekræfte, hvis du kan se noget ud fra logfilen!

Har angivet min egen startside igen og har prøvet at genstarte et par gange. Alle gangene er mine indstillinger forblevet sig selv - ingenting er ændret automatisk og under "Tilføj/fjern programmer" findes de 3 søgeprogrammer heller ikke længere!

Jeg tror på det er løst og svaret er accepteret!
Går ud fra du får dine point automatisk når jeg har accepteret - ellers må du give mig besked, hvis jeg skal gøre noget andet!

1000 Tak for hjælpen! :o]
Thomas
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2005 - 17:56 #6
Den fejl er heldigvis nem at løse, hent og kør denne fil:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=25437D98-51D0-41C1-BB14-64662F5F62FE

Men egentlig er det ligegyldigt, for din log er ren som nyfalden sne.
Selv den 023 service der kan være hundesvær at pelse er væk.

Du bør lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere samt sætte filvisning til normal.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse.
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".

For at holde den ren kan du kigge på vores pakke til formålet.
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://fromsej.dk/html/avoid.html
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.

PS: Tak for point. :o)
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2005 - 17:58 #7
Hov, det med filvisning skal du bare se bort fra, du har jo ikke ændret på de indstillinger.
Avatar billede techmedia Nybegynder
20. juli 2005 - 19:51 #8
Jeg ville lige nærmere på sikkerhedspakken, men nu virker det indbyggede trådløse netværkskort ikke længere?! Jeg læste på spywarefri.dk at dette kunne ske i et tilfælde med spybot, men den har jeg jo ikke brugt - ved du om dette sker ind i mellem ved min type angreb?
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2005 - 22:32 #9
Jeg kan ikke udelukke at infektionen har ødelagt forbindelsen, men du kan prøve dette først.
Hent de her to programmer:
http://cexx.org/lspfix.htm - http://cexx.org/lspfix.zip
http://www.bleepingcomputer.com/forums/index.php?showtutorial=59 - Vejledning.
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.
Kør først LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart så burde det virke.
Gør det ikke det, så prøv det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.
De to programmer fylder ikke mere end de begge to kan være på samme diskette.
Avatar billede techmedia Nybegynder
21. juli 2005 - 08:38 #10
Tak for svaret! I mellemtiden har jeg fundet et netværkskabel og er kommet på nettet ad den vej uden problemer, så jeg tror ikke det skyldes winsock alligevel.
Prøver at af afinstallere det trådløse kort og installere det igen senere...
Avatar billede fromsej Praktikant
21. juli 2005 - 11:38 #11
Ja, så er det ikke Winsock der er problemet.
Netværk, det skal jeg nok lade være med at "vejlede" i, så vil folk med forstand på de dele klaske sig på lårene af grin. ;o)