Avatar billede huset Praktikant
20. juli 2005 - 07:34 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Nu stopper legen

Grundet jeg gentagne gange og dagligt skal udsættes for diverse udgydelser via karma, har jeg valgt at stoppe mit virker på eksperten.

Siger tak til de folk jeg har haft lidt kontakt med herinde, og evt, på gensyn når skuden vender til noget bedre herinde.

God vind

//Huset
Avatar billede therevelation Nybegynder
20. juli 2005 - 07:57 #1
hvad er det for noget minisite der står en masse steder i karmaerne? er det en hp eller bruger - bare nysgerrig ;)
Avatar billede weblex Nybegynder
20. juli 2005 - 08:23 #2
therevalation -> klik på brugeren huset, så er ministitet den øverste firkant, hvor der p.t. står:

"Sig mig! har I ikke andet at få tiden til at gå med end at tjekke min karma!!

Troede I skulle lave noget for den bistand I modtager"

Du kan ændre dit eget minisite via dine indstillinger :o)
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. juli 2005 - 08:50 #3
Også en god vind til dig Lars, vi mødes nok andre steder alligevel.
Avatar billede bootie Nybegynder
20. juli 2005 - 08:59 #4
Har også oplevet dette på andre fora andre steder, men hvad er det helt præcist der får folk, der ikke ønsker at benytte forummet længere, til lige at skulle ind og lave en sidste post hvor de hjerteskærende utre at nu gider de absolute ikke bruge dette forum længere?

Jeg fatter det simpelthen ikke. Nu bliver du jo nødt til at skulle ind og tjekke denne tråd hele tiden for at se hvad folk skriver. Hvad med bare at blive væk? No offence.

Jeg kender ikke dig eller situationen, jeg havde bare lyst til at spørge!

Jeg synes det er bizart.
Avatar billede summer Mester
20. juli 2005 - 09:27 #5
huset, jeg fatter ikke du tager dig af anonym negativ karma. Hav dog ondt af de elendige tøsedreng/piger der ikke vil stå ved hvad de skriver. Der må jo være sket et brist i deres opvækst :(
Langt de fleste positive er jo med navn - incl. min egen.

Desværre er de sløve ligegyldige ejere af eksperten, totalt ligeglade med hvordan sitet egentlig fungerer, både med karma, mail, etc. Man kan ligefrem få lyst til at tage Egon Olsens ord i brug: "Elendige hundehoveder, lusede amatører, osv."
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. juli 2005 - 09:31 #6
Den vil jeg skrive under på:

Desværre er de sløve ligegyldige ejere af eksperten, totalt ligeglade med hvordan sitet egentlig fungerer, både med karma, mail, etc. Man kan ligefrem få lyst til at tage Egon Olsens ord i brug: "Elendige hundehoveder, lusede amatører, osv."
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juli 2005 - 09:42 #7
bootie> brugen af sådan et site her bliver en vane - for mit vedkommende dagligt gennem 6 år ialt.... Kan du ikke sætte dig ind i det, kan jeg ikke forklare det...

huset> det er sørgeligt, men fuldt forståeligt at du stopper. Glæder mig til vi ses her på E igen! God vind fremover.
Din VEN
John.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2005 - 10:16 #8
Hej huset. (o:
Dette er den eneste kategori jeg stadig abonnerer på, hvorfor jeg selvfølgelig henvender mig nu, for at sige pænt farvel til dig, og for en gangs skyld var det et spørgsmål, som var oprettet i den RIGTIGE kategori, hvilket ikke gør det mindre sørgeligt.

Det er længe siden jeg selv satte mine aktiviteter ned, til noget der ligger nær nul, og det var af selv samme grund, som du nu har taget skridtet. Ufatteligt der ikke bliver gjort noget ved det karma-sjov.

Jeg forstår dige sq godt gamle dreng,- det bli'r stille og roligt for meget. Jeg vil ønske dig go' vind fremover og bare sige; Vi ses på MSN. (-;

Stor hilsen fra din ven victor-1.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2005 - 11:08 #9
Vi snakkes ved ven, du ved hvor vi "bor".
Avatar billede bootie Nybegynder
20. juli 2005 - 11:17 #10
Jo jo, jeg forstår såmen godt at man kan få en vis afhængighed af et site, men det jeg ikke fatter er at hvis man er så træt af sitet at man ikke gider kommer der mere, at så skal man lige ind og sige "Farvel ha' det hyl små knægte."

Det kan jeg simpelthen ikke forstå.

Men der er jo åbenbart nogle der har det på en anden måde.
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. juli 2005 - 11:27 #11
bootie>>Det er sikkert meget andet, du heller ikke forstår.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2005 - 11:58 #12
bootie >
Det er klart, at hygger man sig med en ting (f.eks. at færdes på Eksperten), så vil man nødigt undvære det. Det som huset er mest træt af, som jeg opfatter det, og som jeg er overbevist om gør udslaget, er alle de åndsvage og unødvendige karmatildelinger som han får fra tøsedrenge der ikke tør stå ved det, hver eneste gang han gi'r SIN mening til udtryk.

Huset siger bare pænt farvel her, og det kan man da KUN ta' hatten af for. Det er  samme gæstus man bruger, som når man hilser pænt på hinanden, når man mødes.
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. juli 2005 - 19:19 #13
bootie > Den indirekte grund til at dette sker er vel karma systemet og hvis folk ikke siger noget så bliver der jo aldrig ændret ved det. Man kunne håbe at nogen af de hundehoveder og lusede amatører der kører sitet læser tråde som denne en dag og måske opdager at det ikke var så god en ide aligevel.

Ud over det så er det som victor siger en gæstus der falder de fleste naturligt.

Ha det godt huset.
Avatar billede tafkab Nybegynder
20. juli 2005 - 19:47 #14
Jeg forstår dig godt - håber at vi støder på hinanden engang når E er blevet et sted hvor man igen kan nyde at komme :-)
Avatar billede jaw Nybegynder
21. juli 2005 - 03:14 #15
Hey.

Jeg forstår dig også bestemt "huset". Personligt er jeg også godt træt af, at der ikke kan sættes navne på karma-tildelingerne. Det gøres jo under "artikler", så hvor svært kan det være at gøre det under karma???

Folk kan jo ikke forvente at få et færdig lavet script af en art, specialtilpasset til deres egne behov og ønsker, for 5 points. Hvis man så giver dem lidt hjælpt (evt. i form at et link til et sted hvor de selv kan rode med nogen eksempler), så er man en spasser og skal bare have noget dårlig karma. Tsk ! Træt af små børn !

Håber e-ejerne læser den her tråd, men på den anden side så har der jo været utallige ytringer om karma-systemet, så er bange for det ikke bare lige bliver ændret...

Men ha' det godt "huset".

/Jaw
Avatar billede bootie Nybegynder
21. juli 2005 - 14:01 #16
peet49> Jesus, hvad har jeg nu gjort dig?

Jeg forstår det sådan set stadig ikke. Ok fair nok, manden har været her længe og nydt det og fået en masse bekendskaber som han kan tage videre med herfra og sådan, men hvorfor skal karma lige have skylden for hans forladen?

Er i, undskyld udtrykket, ikke bare blevet lidt for afhængige at et online site?

Jeg er da personlig fløjtende ligeglad med om man får god eller dårlig karma eller om den der svare har god eller dårlig karma.

At een uddeler dårlig karma og ikke vil stå ved det er da mere en udtryk for karma-afgiveren end den der modtager den, men ligefrem at forlade sitet som han har brugt dagligt i 6 år synes jeg da lige er groft nok.

Hvorfor er karmaen så vigtig? I kan da lade være med at bruge det.

Hvorfor skal man være populær?

Jeg vil da lige så gerne acceptere et svar fra een med dårlig karma som een med god karma agtet at det er et svar jeg kan bruge.

Uden, forhåbenlig, at træde nogle over tåeerne er i så ikke bare lige ved at tage det hele en anelse for højtideligt og personligt?

Det er jo bare en hjemmeside det her - no one is die because of a little bad karma.

Sørgeligt er det at nogle unger tvinger en af de gode brugere til at forlade sitet. Hvis i lader være med at give ungerne den opmærksomhed de søger, forsvinder de lige så stille. De vil provokere og det er måske i denne omgang lykkedes for dem :(
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. juli 2005 - 14:12 #17
bootie> Nogle opfatter karma meget personligt, nu er phsyken jo heldigvis ikke ens hos alle, der er efterhånden mange, der er smuttet på grund af karma.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. juli 2005 - 14:21 #18
Mange incl. mig selv bliver afhængige af eksperten, ligesom cigaretter.
Avatar billede summer Mester
21. juli 2005 - 14:35 #19
Og hvorfor have et karma system de fleste er utilfredse med????
bootie -> Karma eller ej, så kan vi sikkert bliver enige om, at alm. god opførsel ikke er at foragte på eksp. Jeg tror ikke du var her ret længe hvis der blev lukket lort ud i hovedet af dig igen og igen - anonymt forstås.
Avatar billede bootie Nybegynder
21. juli 2005 - 15:31 #20
Det er jo bare bits på en webserver!

Det er med lige at stoppe op og få jordforbindelse. Og nettop lige præcis det med de ikke vedkender sig. Why bother?

Men lad os lade det ligge. Det kommer jeg nok aldrig til at forstå selv om jeg hænger ud på flere andre forums hvor der er brugere der ikke laver andet end at disse alt og alle.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. juli 2005 - 15:52 #21
En forklaring, det er nok svært, men here goes.
Mange af os har været her i lang tid, vi har altid regnet Eksperten for et seriøst site,

hvor vi kunne få hjælp og selv hjælpe andre, alt efter evner, tonen i de kategorier jeg

har bevæget mig rundt i, var seriøs og hyggelig, dog med mulighed for lidt godmodigt

drilleri, der var også dengang useriøse og irriterende typer, men da de var nødt til at

kommentere i tråde, kunne de ikke gemme sig i anonymitet, og var derfor nemmere at få

gjort noget ved.

Det ødelagde karma totalt, nu er der frit slag for præpupertetsungerne, de kan endda

underskrive sig under et andet navn, uden det får konsekvenser.

Vi har kæmpet en sej kamp for at overbevise IDG om at det skulle ændres, eller helt

fjernes, men de er fuldstændig ligeglade med brugerne, bare der kommer godt med hits på deres sider, så vi må enten leve med tingenes tilstand, eller blive væk herfra.
Det sidste er svært, når man en gang har fået det ind i blodet.

Der er flere i denne tråd, jeg selv inklusive, der i afmagt har deaktiveret sin bruger i kortere eller længere tid, men vi vender gang på gang tilbage, i det forfængelige håb at tingene har ændret sig til det bedre.

Dette er ikke sket endnu, at vi så er nogle stykker der er nået til den erkendelse at vi egentlig er ligeglade med dårlig anonym karma, og har psyken til at ignorere det, gør at vi trods alt bliver.

Det er klart får man en berettiget dårlig karma, så må den accepteres, men er den underskrevet, er der jo også mulighed for at finde ud af, hvad man har gjort galt, og så måske gøre noget ved det.
Avatar billede bootie Nybegynder
22. juli 2005 - 09:57 #22
Men dårlig karma har jo intet med det svar man giver at gøre.

Nu hvor man (brugerne i hvert fald) har fundet ud af at karma ikke har den fornødne effekt eller er implementeret forkert kan du så ikke bare komme over den evt. dårlige karma og så komme videre?

Hvis i ignore det er der tilsidst ingen der gider give karma (det være sig god eller dårlig karma) og så er problemet løst?

I har alle (dem der forlader pga karma) erkendt at det ikke fungere efter hensigten hvorfor så ikke være ligeglade med den feature og så komme videre?

Læste et andet sted at lamere ikke giver at lame hvis der ikke er nogle der bliver sure på dem eller de ikke for den opmærksomhed de søger.

Jeg er da i hvert fald en bruger der er pisse ligeglad med karma. Hvis Huset, med dårlig karma, giver mig en svar jeg kan bruge vil jeg da være fløjtende ligeglad med den dårlige karma.

Faktisk tror jeg endnu ikke jeg har afgivet karma til andre da jeg finder det tåbeligt. Men jeg tror næppe jeg ville forlade eksperten fordi nogle mener jeg skal have dårlig karma. Det er jo her alle eksperterne holder til - I er der altid når man lige skal have løst en trals problem på den hurtige måde.
Avatar billede huset Praktikant
22. juli 2005 - 18:40 #23
Har KORT aktiveret kontoen igen for lige at kommentere denne!

Har længe haft en bruger der dagligt opdaterede hans karma til mig - selvfølgelig anonymt

Blev lige via msn gjort opmærksom på at denne NU er under skrevet

Citat

Er kun herinde for at hjælpe (ganske kompetent) og brokke sig. Desværre forsvinder hjælpen i al brokken. Har nu sagt at han stopper pr. 15/6-2005 i sit minisite - lad os se om det holder denne gang.... Tilføjelse: I dag, d. 28. juni 2005 er han stadig igang (se f.eks. http://www.eksperten.dk/spm/629028) på trods af at der i hans minisite stadig står "Support sat på standby until futher notice grundet manglende initiativ fra folkene bag sitet! :(" Brokke sig er Huset verdensmester i, men selv at overholde de ting han skriver er tilsyneladende noget andet.......... Opdatering: Huset er nu (11/7-2005) begyndt at citere følegnde i sit minisite: "Det er tegn på mangelfuld indsigt at anklage andre for sin ulykke og lidelse. Den, som er begyndt at nå den rette indsigt, anklager ingen anden end sig selv, og den, der har den fulde indsigt, anklager hverken andre eller sig selv." Citat: Epiktet Det er virkelig morsomt at se dette citat fra Husets side, da han netop selv anklager andre for sin ulykke i karmaer og hvor han ellers kan hælde vand ud af ørerne. Kære Huset: Man bliver ikke klogere af at citere kloge folk, men af at forstå hvad de siger! Nå, nu er det d. 21/7-2005 og Huset har valgt at stoppe herinde for gud ved hvilken gang. I hans minisite står der nu: "Sig mig! har I ikke andet at få tiden til at gå med end at tjekke min karma!! Troede I skulle lave noget for den bistand I modtager" Sjovt når han gang på gang skriver i forskellige spørgsmål at karma rager ham langsomt at han så selv checker sin egen karma så ofte som han jo må gøre for at kunne udtale sig som han gør i sit minisite.... Lad os nu se hvor længe hans afmelding holder denne gang... Mvh. FCS

Kan det PASSE at en coadmin SÅ længe har opdateret hans karma til mig og afgivet denne fra starten som anonymt

Går udfra det er en lodret løgn da jeg er 110 % sikker på en fair gut som Fcs ikke gør denne slags.

Kommentere ikke diverse indlæg i denne tråd da jeg er stoppet herinde

Tak for deltagelse

God vind fremover
Avatar billede boxer Nybegynder
24. juli 2005 - 12:06 #24
Hej Huset.
Legen er åbenbart ikke stoppet. Jeg kan se at du 23. juli 2005 kl. 12.04 er aktiv.
Sikkert for at spamme mig med karma igen.
Jeg troede vi hvavde fundet en fornuftig løsning da jeg slettede min karma til dig efter min ferie. Du slettede efterfølgende din, men kun for at erstatte den med anonyme og meget latterlige karmaer.

Jeg forstår dig ikke.
Avatar billede huset Praktikant
24. juli 2005 - 12:19 #25
Om min konto er aktiv eller ikke aktiv kommer hverken dig eller andre ved!

Hvad angår den karma jeg kan se du har fået, så siger jeg IGEN. Jeg har ikke smidt dette pis på dig.

ALLE kan fandme da kopier fra min karma og smide dig og 80.000 andre brugere herinde..

Min konto var åbnet for andre årsager end at bruge tid på noget så latterligt som den karma feature, men denne lukkes igen nu hvis du er interesseret.

At jeg kan se folk smider karma på en konto som er lukket siger vist en del, og at du tilmed kommentere karma angivelserne i John Stigers karma siger det sidste.

God sommer lille ven
Avatar billede boxer Nybegynder
24. juli 2005 - 12:25 #26
Selvfølgelig har du ikke det huset.
Men jeg har til gengæld IKKE noget at gøre med Johns karma - jeg skal nok lige smide et lille bevis til ham.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2005 - 12:39 #27
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=john_stigers&option=karma er læst men ved virkelig ikke hvad jeg skal bruge det til?
Lars er som han er - take it or leave it.
Min mening er ingen i tvivl om, og der skal vist meget til for at rykke den mening.
Lars er og bliver en af de efterhånden få brugere på eksperten, jeg virkelig vil savne!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2005 - 17:41 #28
husets seneste karma:
"står bag en del anonyme karma tildelinger. Gad vide, hvad manden tåger rundt på E efter"

Helt ærligt...
Hvordan kan dette geni af en karma-giver vide at huset står bag, når den er anonym???

Ja, jeg kan sgu ikke helt greje hvordan man kan se hvem der uddeler anonym karma til en bruger, men hvis vedkommende har luret det, er han da velkommen til at skrive hvordan han finder ud af det. Det ved jeg at mange gerne vil vide!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2005 - 19:06 #29
Og nu er den væk... hæhæ ;)
Avatar billede bartz Praktikant
13. august 2005 - 14:07 #30
Ja stop tak, og hvis du vil være ohhh så sød så slet min karma tak.. Det er en værre gang bras...
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. august 2005 - 20:34 #31
bartz> hvis der er nogen man ikke kan lide, ignorerer man dem. Men udbasunerer ikke det over hele eksperten, for det er ødelæggende for et forum som dette.
(Den der har givet dig karma syntes sikkert IKKE det er en gang bras.!)
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. august 2005 - 21:02 #32
Som min mor altid sagde: man ligger, som man har redt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. august 2005 - 21:35 #33
Og det ser ud til bartz ikke reder særlig godt...
Avatar billede bartz Praktikant
13. august 2005 - 21:41 #34
Du skal da ikke give mig skylden for han har oprettet dette topic.. Jeg bedrager da bare med min mening !
Avatar billede bartz Praktikant
13. august 2005 - 21:43 #35
Check det her ud: Så er klovnen på spil igen. Han lyder åh så klog men det eneste han er god til er at benytte CTRL + C og CTRL + V. Tjek f.eks. hans "svar" i denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/639296 Direkte kopieret fra: http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4965# Det er mere eller mindre gældende for alle de tråde "manden" deltager i. Kopi kopi kopi. Hans reelle viden ligger nok på et meget lille sted. Kan man også næsten regne ud når han f.eks. skriver "Dem har jeg testet over 50 af de virker ad helvede til". Og en komentar som "Dell er bare åh så dårligt". Spørg om en Dell pc og vær sikker på at klogeåge her spammer din tråd med hans åh så dårlige erfaringer. Paphat! 12/8 2005 15:03 Denne karma her http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=BARTZ&option=karma viser i allerhøjeste grad Lars' umodenhed og dobbeltmoral. 12/8 2005 13:49 Hva sker der for dig !! Stop nu med at skrive i min karma, fat nu der er flere personer end mig der hader dig.. Gætter sig frem overalt, og forstår ikke at begå sig mellem mennesker. Ses tydeligt på hans fremgangsmåde og status. Præpupertetsunge Vender tilbage skaber en masse støj og stopper så igen. Vender tilbage skaber en masse støj og stopper så igen. Vender tilbage skaber en masse støj og stopper så igen. Vender tilbage skaber en masse støj og stopper så igen. Vender tilbage skaber en masse støj og stopper så igen. Nå ja det var SLET Ikke dig nej, hvordan kan det så være at lige pludseligt så forsvandt mit dejlige karma (det du fik skrevet af en bruger som du så copy pastede hos mig), og din nye besked kom ind. omg du må være et barn /BARTZ !!! Plzzz hold dig hjemme tak ! HAR DU ENDNU IKKE FUNDET UD AF, AT JEG KOPIERE FRA PROFILEN "HUSET"'S KARMA, OG KOPIERE DEN OVER I DIN....NETOP FOR AT HÆNGE HUSET UD rofl!!!

Jeg kan specielt lide den sidste del
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. august 2005 - 00:03 #36
Kan ikke se andet end en forsmået bruger der ikke rigtigt kan finde ud af at udtrykke sig prææcist nok til at gøre det kort nok til at man gider læse det.

Hvad kan du lide ved det?
Avatar billede bartz Praktikant
14. august 2005 - 00:06 #37
Det her: HAR DU ENDNU IKKE FUNDET UD AF, AT JEG KOPIERE FRA PROFILEN "HUSET"'S KARMA, OG KOPIERE DEN OVER I DIN....NETOP FOR AT HÆNGE HUSET UD rofl!!!.. Når jeg ved at det er huset der har givet mig det karma... For hver gang jeg laver min karma om så laver han sin om..
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. august 2005 - 01:25 #38
Måske - det ved KUN karmagiver. Om det er ham kan du ikke vide.
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. august 2005 - 10:41 #39
Vi kommer aldrig det karmashit til livs, før det bliver ændret, eller afskaffet.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. august 2005 - 11:36 #40
Nej, og det sker ikke så længe IDG har noget med E! at gøre.

Bartz>>Helt ærligt, kan du ikke selv se hvor åndssvagt det er?
>>For hver gang jeg laver min karma om så laver han sin om.<<
Det er for mig at se kun at opsøge og vedligeholde ævl og kævl, er det virkelig tid og kræfter værd?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. august 2005 - 11:54 #41
Her kan du se hvordan du kan være sikker på at jeg lige har givet dig karma:
http://fromsej.dk/billeder/bartz.jpg
Hvis du så tjekker din karma vil du se samme tekst, selvfølgelig glemte jeg så at underskrive for en gangs skyld.*S*
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
23. september 2005 - 20:17 #42
uha uha da, jeg forstår virkelig ikke hvad her foregår!
....og jeg skal da heller ikke blande mig, men går en flok eksperter som jer virkelig så meget op i anonyme karmaer fremfor at bruge energien på det som I er helt suveræn til, nemlig at hjælpe andre i "nød" ??

Ja jeg prøver såment blot at kunne "forstå" andre folks meninger og holdninger, men det er sørme svært ja det er.

Husk dog på at det må da være glæden i sig selv over at kan tilbyde sin eksperthjælp til en bruger i nød som tæller eller er det kun mig som føler det?

Jeg har da godt nok selv fået gode karma hvilket jeg blot betragter som et lille skulderklap og jeg har også fået nogle enkelte anonyme dårlige og dem smider jeg bare ud til højre for i bund og grund forsøger jeg blot at hjælpe så godt jeg nu kan og ved jo at ikke alle kan gøres tilfreds.

Håber da at huset og kalp at I to fortsat gider bruge jeres gode evner på de knap så altvidende brugere. Jeg takker ihvertfald for de gange hvor I har bidraget i mine tråde :)