Avatar billede danger1 Nybegynder
19. juli 2005 - 21:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

vis hvad fejlen er?

jeg er lige begyndt at kode asp.net, men det er lidt svært når man ikke ved hvad fejlen er i det man laver, altså, i asp kommer den med linie nr. på fejlen, det gør den ikke i asp.net, eller det kan man vel slå til så den gør? http://www.danger.brosa.dk/test.aspx det er den side jeg får, så er mit spm. hvordan får jeg den til at virke en brugbare fejlmeddelse? hvis altså det er muligt..
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2005 - 21:20 #1
beskrivelsen står altså på den side
Avatar billede danger1 Nybegynder
19. juli 2005 - 21:32 #2
tja, men synes ikke rigtigt jeg kan finde ud af det der står, skal så også siges jeg ikke er for god til engelsk
Avatar billede javascript Nybegynder
19. juli 2005 - 21:49 #3
Skriv evt. din kode fra test.aspx herind? :)
Avatar billede nielle Nybegynder
19. juli 2005 - 21:51 #4
Det meddelesen på siden fortæller dig er at du skal lave en fil med indholdet:

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Den skal have navnet "web.config" og den skal lægges i rodbiblioteket for din applikation.

Næste gang du afprøve applikationen vil du derefter få en mere udførlig fejlbesked.
Avatar billede danger1 Nybegynder
19. juli 2005 - 21:51 #5
det er ikke det der er problemmet altså hvad der er problemmet i lige præcis test.aspx, men genealt fejl i filerne, sådan jeg ikke skal til at skrive herinde bare jeg laver lidt asp.net
Avatar billede danger1 Nybegynder
19. juli 2005 - 21:53 #6
tak, nielle ;) det hjalp på det ;) kan jeg så lokke dig til at lave et svar så jeg kan give dig point for det ;)
Avatar billede nielle Nybegynder
19. juli 2005 - 22:04 #7
Nej. :^)

Tag du dem bare selv (med mindre du da vil give nogen af dem til arne_v). Jeg skal ikke have point for at oversætte fra engelsk til dansk.

Kort fortalt er det der skete for dig, at ASP.NET ikke på forhånd er sat op til at vise fejlbeskeder. Dette er af rent sikkerhedesmæssige hensyn idet at det beskytter mod at fremmede læster alt for meget om hvordan din applikation er skruet sammen. Men da du har brug for at kunne fejlfinde så har du muligheden - igennem web.config (som også kan *mange* andre ting) - s at slå fejlbeskederne til.

Husk at slå den fra igen når du er færdig!
Avatar billede danger1 Nybegynder
19. juli 2005 - 22:08 #8
hehe ville nu godt give dig dem, men tager dem da bare selv så :D