Avatar billede maijen Nybegynder
19. juli 2005 - 20:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Striber på skærmen.

Hej.
Jeg ved ikke med sikkerhd om kategorien er korrekt. men håber at blive guidet til den rette kategori få råd og evt. lidt hjælp...
Min søn kom hjem forleden og satte sig til pc'en med et helt nyt bilspil pludselig bliver skærmen fyldt med pink/grønne streger alt efter hvilken baggrund der fremkommer...
Kan nogen mon fortælle mig hvad der kan være galt???
Jeg ved med sikkerhed, at det ikke er skærmen det er galt med...
Så jeg vil være meget glad såfremt nogen kan give mig en ide om hvorfor skærmen er stribet, ifølge systemoplysningerne fungere alt ok.
På forhånd tak.
Mai.
Avatar billede trekkies Juniormester
19. juli 2005 - 20:39 #1
Prøv at installer den nyeste driver til grafikkortet.
Avatar billede trekkies Juniormester
19. juli 2005 - 21:40 #2
Det kan også være fordi at skærmen er for gammel, og det er på tide at skifte den ud.
Avatar billede maijen Nybegynder
20. juli 2005 - 06:17 #3
Hej igen.
Tak for tilbage meldingerne... Jeg ved med garenti at skærmen intet fejler... Tilbage er at installere den nyeste driver som foreslået, men hvordan er det så lige at, man gør det???
Jeg er på herrens mark, hvad angår pc'ens indmad og jeg var lige nede og høre hos en forhandler, han skal have 400 kr bare for at kikke på den... er det så grafik kortet som han mente... ja, så er jeg jo oppe på over 1000 kr... Så alt hjælp er velkommen...
Mai.
Avatar billede trekkies Juniormester
20. juli 2005 - 10:04 #4
Du skal først finde ud af hvilket grafikkort din søn har.

Derefter skal du finde driveren til grafikkortet på nettet.

Derefter skal den installeres.

Du skriver hvis du kommer i tvivl.
Avatar billede trekkies Juniormester
20. juli 2005 - 10:17 #5
Hvis du ikke ved hvordan man finder ud af hvilket grafikkort han har, kan du gøre følgende:
Klik på "Start" menuen -> Klik på "Kør..." -> Skriv "dxdiag" og tryk Enter/Ok.
Tryk på Ja, hvis den kommer frem, når at du er inde programmet, skal du klikke på "Skærm" menuen, det som står ud for navn skal du bruge, klik på linket hvis du ikke ved hvad jeg mener:
http://www.darkskies.dk/exp_billeder/directX.jpg

Du skriver bare navnet her ind, så skal jeg nok finde driveren til grafikkortet til dig :)
Avatar billede trekkies Juniormester
21. juli 2005 - 17:47 #6
Har du fundet ud af hvilket grafikkort din søn har?
Avatar billede trekkies Juniormester
22. juli 2005 - 17:22 #7
Hvordan går det?
Avatar billede maijen Nybegynder
23. juli 2005 - 18:16 #8
Hej.
Undskyld jeg først svare dig nu, men meget andet har krævet alt min tid...
Jeg håber det er det rigtige, jeg har fundet frem til...

Jeg har fulgt anvisningerne og kommet frem til at det hedder, READON 9800.

Jeg tror du her ret for når pauseskærmen popper frem, kommer der en melding på en sort skærm om, at der ikke er nogen DIRECT 3 D ENHEDSDRIVER...

Så jeg vil spændt vente på dit svar.
Mai.
Avatar billede trekkies Juniormester
23. juli 2005 - 18:53 #9
Jeg går ud fra at din søn har Windows XP.

Radeon 9600 med Control Panel (25.1 MB):
http://www2.ati.com/drivers/5-7_xp-2k_dd_cp_wdm_24085.exe

Radeon 9600 med CATALYST Control Center (33.6 MB):
http://www2.ati.com/drivers/5-7_xp-2k_dd_ccc_wdm_enu_24085.exe

Jeg kender ikke de 2 versioner af driver, men jeg tror at den på 25.1 MB er god nok.

Hvis din søn ikke har Windows XP, bedes du skrive hvilket styresystem han så har :)
Avatar billede trekkies Juniormester
25. juli 2005 - 13:28 #10
Hvordan går det?
Avatar billede maijen Nybegynder
28. juli 2005 - 01:11 #11
Hej.
Jeg håber at bevare den sober tone herinde...

Det er dejligt at kunne skrive ind og hente hjælp, men så forventer jeg også at få hjælp der kan bruges...

TREKKIES... Næste gang Du vil være nogen behjælplig, så sørg for at det er den rigtige hjælp du giver...

Jeg lukker spørgsmålet uden at give point, da dine henvisninger ikke gav noget GODT resultat...

Mai.
Avatar billede trekkies Juniormester
28. juli 2005 - 01:16 #12
Jeg er ked af at jeg ikke kunne hjælpe dig :(...

Jeg har en sidste ting som du kan prøve:
Sæt din Windows cd i drevet og gør følgende:
Start -> Kør... -> sfc /scannow

Den retter ødelagte systemfiler.

Testen tager ca. 20 minutter.

Hvis det ikke hjælper, så prøv at oprette et nyt spørgsmål inde under windows XP katelogien, da du sikkert nok vil få flere personer som vil hjælpe dig der.
Avatar billede maijen Nybegynder
28. juli 2005 - 01:40 #13
Hej Trekkies.

Ja, der gik fuldstændig kage i det...

Så jeg har haft den nede og fået et nyt grafik kort i... (en dyr fornøjelse).

Mai.