Avatar billede adh88 Nybegynder
19. juli 2005 - 20:20 Der er 36 kommentarer

Intet billede efter install. af nyt grafikkort

Hej
Jeg har købt et nyt grafikkort + ekstra ram, men når jeg tænder compen, så kommer der ikke noget billede, som om at skærmen ikke er tilsluttet (Og det er den :-).
Jeg har prøvet lidt frem og tilbage, ved at skifte det nye grafikkort ud med det gamle, og prøvet at bruge en anden skærm - Begge gange uden held.. :(

Så hvad kan grunden være til, at grafikkortet ikke virker?

//ADH88
Avatar billede krydset Nybegynder
19. juli 2005 - 20:21 #1
Prøvet og tage de nye ram ud og sætte de gamle i
Avatar billede nc Nybegynder
19. juli 2005 - 20:23 #2
jeg har oplevet det samme. mit problem var at grafikkorttet ikke var presset godt nok ned i agp-porten. da jeg fik presset det på plads kom billedet som det plejer.
Avatar billede adh88 Nybegynder
19. juli 2005 - 20:25 #3
Hm.. Jeg har lige prøvet at tage begge ram blokker ud og sat dem i igen, men uden held..
Vil så lige prøve en ekstra gang det med grafikkortet, selvom jeg synes snart jeg har prøvet den løsning et par gange nu..
Avatar billede adh88 Nybegynder
19. juli 2005 - 20:37 #4
Nu har jeg så prøvet at tage grafikkort ud, sat det i igen - Men uden held..
Prøvede så at tage den ene ram blok ud, så der er én tilbage, men det hjalp heller ikke.. :(
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 20:40 #5
Prøv med en klods RAM, og afprøv den i alle RAM soklerne, men en sokkel af gangen. Husk at slukke for 220 Volt hver gang du roder inde i maskinen.

Hvis der ikke kan få den igang, så prøv med en af dine gamle RAM klodser, som kridset har skrevet.
Avatar billede adh88 Nybegynder
19. juli 2005 - 20:53 #6
Så har prøvet at sætte de gamle ram i alle soklerne - en efter en.. Men denne gang skete der heller ikke noget.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 20:55 #7
Hvad hedder dit bundkort ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 20:56 #8
Er der on-board grafik på bundkortet, som du har anvendt før ? ?
Avatar billede adh88 Nybegynder
19. juli 2005 - 20:59 #9
Nej, før brugte jeg det super gode Geforce MX 440, som så er blevet skiftet ud med et geforce 6600 GT.. Så har aldrig brugt onboard.. :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 21:02 #10
Jeg kan ikke huske det, men skal 6600GT i AGP version ikke have et strømstik ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 21:04 #11
Og kan du komme ind i BIOS setup ?
Avatar billede adh88 Nybegynder
19. juli 2005 - 21:16 #12
Jo, 6600gt skal have et strømstik og det er også tilsluttet.
Jeg kan slet ikke gøre noget, da "skærmen" ikke virker.. Altså der kommer ikke et billede..
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 21:20 #13
Ingen blinkende cursor eller "No signal" ?
Avatar billede adh88 Nybegynder
19. juli 2005 - 21:45 #14
Når vga-kablet ikke er tilsluttet viser den "no signal", men så snart det er tilsluttet, så er skærmen bare sort..
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 21:48 #15
Avatar billede adh88 Nybegynder
19. juli 2005 - 21:56 #16
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 22:29 #17
Okey ;-)

Prøv med et andet strømstik til grafikkortet.

Prøv at resette bundkortets BIOS. Husk at koble de 220 Volt fra.
Avatar billede adh88 Nybegynder
19. juli 2005 - 22:58 #18
Ja, jeg skam også prøvet et smide et andet strømstik i kortet..
Okay, jeg vil prøve at resette bios i morgen - Smutter i seng her om lidt, men skal nok vende tilbage imorgen :-)
Avatar billede adh88 Nybegynder
20. juli 2005 - 13:16 #19
dragonknight>> Nu har jeg så lige prøvet at resette CMOS, men det hjalp heller ingen ting..
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juli 2005 - 18:34 #20
Du har vel ikke haft bundkortet ude ? ?

Kan den starte på en XP CD eller en BOOT diskette ? ?

Check endnu engang, at alle kabler indstikskort og strømstik sidder som de skal.

Hvis du har en anden strømforsyning, du kan evt låne en, så prøv at sætte den til. Du behøver ikke at afmontere den gamle, bare den anden PSU kommer tæt nok på, til at ledningerne kan nå, så er det godt nok.
Avatar billede adh88 Nybegynder
20. juli 2005 - 19:09 #21
1. Nej, jeg har ikke haft MB ude..
2.
3.
4. Jeg købte så en ny 400W NorthQ PSU et par dage efter det tidligere køb, da jeg også troede det var PSU'en som udgjorde problemet - Men der var ingen forskel..
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juli 2005 - 19:18 #22
Du har altid haft slukket for 220 Volt, når du stikker fingrene i maskinen ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juli 2005 - 19:20 #23
Der er efterhånden kun CPU og bundkort tilbage, som ikke er testet.

Du kender vel ikke en, som har en maskine, som din CPU kan køre på, for at få udelukket, at det er den det er galt med.
Avatar billede adh88 Nybegynder
20. juli 2005 - 19:43 #24
Så er punkt 2 og 3 også afprøvet - Hjalp heller ikke..
Hmm ja, altså det kan da godt ske at jeg en gang eller to har glemt at slukke for strømmen først.. :/
Angående cpu'en, så er det også en ny, men her virker det heller ikke selvom jeg prøver med den gamle.
Havde først et problem med at cpu'en automatisk slukkede computeren (Grunden til jeg købte ny psu), men det blev løst ved at fylde lidt ekstra kølepasta på :)

Så den sidste mulighed, kan næsten kun være, at jeg har lavet en defekt ved MB..
(Det er også forholdsvis nyt, så det er ikke fordi bundkortet ikke understøtter det andet hardware.)
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juli 2005 - 20:08 #25
Inden drastiske konklusioner, så sluk for 220 Volt, og afmonter forsigtig din CPU. Rens den forsigtig for gammel pasta. Du kan evt. anvende sprit.
Nu lægger du er tyndt lag på CPUen, på den side som køler/blæser har kontakt. Du skal bruge ca. hvad der svarer til et riskorn, og fordel det ligeligt på kontaktfladen. Nu monterer du CPU'en med forsigtighed, og det samme med køler/blæser, så du er sikker på at anlægsfladen har god kontakt. strøm til og start svinet.
Avatar billede adh88 Nybegynder
20. juli 2005 - 20:45 #26
Undskyld, jeg har nok forklaret mig dårligt før.. Altså mit første problem var, at cpu'en automatisk slog fra, og dette resulterede i, at computern slukker. Senere gjorde jeg så, som du har beskrevet der: Fjernede det gamle, lagde noget nyt på, og så slukkede den ikke længere automatisk.
Men så var der dog stadig et problem (Intet billede)..
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juli 2005 - 20:50 #27
Jo, men jeg meder, at RAM er udelukket. Det samme gælder grafikkort, du har jo prøvet med det gamle. PSU'en er også udskiftet skriver du, så det er også udelukket.

Du har tilkoblet et keyboard, og hvis det er trådløst, så prøv at skifte batterier, for nogle kort vil ikke starte op uden keyboard.

Tilbage står bundkort og CPU, og det er i det lys du skal se mit sidste indlæg. For at være 100% sikker på, at CPU er monteret korrekt.
Avatar billede adh88 Nybegynder
20. juli 2005 - 21:02 #28
Æv.. Et nyt lag kølepasta hjælper heller ikke.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juli 2005 - 21:59 #29
Du har koblet et brugbart keyboard til maskinen
? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juli 2005 - 22:08 #30
Er du ferm til at roden med maskinen, så kunne du inden bundkortet erklæres for død, prøve at samle din maskine uden for kabinettet.

Hvis du mener det er for stor en opgave, så skal du afholde dig fra det, men det går ud på:

Tag grafikkort diske CD/DVD ud af kabinettet. Det samme gør du med bundkortet.
Du placerer bundkortet på et tørt håndklæde på et bord. Der skal selvfølgelig være RAM og CPU på det, og de skal sidde korrekt. Du kobler datakablet på IDE1, og sætter den anden ende i den disk, som har dit C drev. Grafikkortet monteres, og sørg for at det sidder godt nede i soklen, for du kan ikke skrue den fast. Tilslut et keyboard, og din skærm.
Så tager du dit kabinet, og placerer det, så ledningerne fra PSU'en kan nå de strømforbruger på din opstilling på håndklædet. Strømledning til bundkort, husk ATX12V, strømledning til grafikkortet, harddisk osv.

Nu checker du at alt nu også er forbundet korrekt, og når du er tilfreds, så kobler du 220V til PSU'en, og trykker på startknappen på dit kabinet, og kryds fingre for at den starter.

Hvis den ikke starter, eller hvis du mener det er en for stor opgave for dig, så ville mit bud være en udskiftning af bundkortet, desværre.
Avatar billede adh88 Nybegynder
20. juli 2005 - 23:55 #31
Jeg takker for rådet, men prøver det først i morgen..
Jo, jeg bør kunne finde ud at samle den således som du har beskrevet :)
Avatar billede adh88 Nybegynder
25. juli 2005 - 18:38 #32
Hej dragonknight, så fik jeg endelig langt om længe forsøgt, at gøre som du har beskrevet ovenfor, men dette hjalp heller ingen ting :(
Avatar billede adh88 Nybegynder
25. juli 2005 - 20:46 #33
Hey, så er der kommet et nyt problem..
Jeg prøvede at skifte tilbage til den gamle cpu igen, og så virker det sgu!
Så problemet er altså nu, at den nye cpu åbenbart ikke virker.. Har også prøvet at opdatere BIOS, for at se om det kunne hjælpe, men der kommer stadig intet billede med den nye cpu..
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juli 2005 - 12:24 #34
Jeg vidste ikke at du har fået ny CPU også.

Hvilken CPU er der tale om ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juli 2005 - 12:25 #35
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juli 2005 - 12:26 #36
Du har BIOS ver. 15 ? ?