Avatar billede prunka Nybegynder
19. juli 2005 - 19:10 Der er 5 kommentarer

Link udenfor root mappen

Hejsa,
er der nogen der kan svare mig, hvordan man gør et link udenfor root mappen? Jeg har en fil, som jeg vil gøre et link til, og den ligger som sagt udenfor rootmappen. Svar i vb.net, tak.
Avatar billede nicklasw Nybegynder
19. juli 2005 - 21:13 #1
nemt nok du skriver bare /../ for vær root du vil gå ud fx. /../../hej.htm
der går den to root's ud og går ind i hej.htm
håber jeg har forstået sprøsmålet ellers må du lige sige til :)
Avatar billede prunka Nybegynder
19. juli 2005 - 21:18 #2
Hehe, ja, det prøvede jeg også:

response.redirect("Response.Redirect("/../midi/0001.mid"), men jeg får:

Cannot use a leading '..' to refer to locations outside the root directory
Avatar billede nicklasw Nybegynder
19. juli 2005 - 21:26 #3
inde i IIS har du så givet tilladelse til at læse filer fra det root du prøver at læse filer fra? ved godt det er simple spørsmål men kan lige så godt starte ved det simple ;)
Avatar billede prunka Nybegynder
19. juli 2005 - 21:31 #4
altså, det er faktisk mit webhotel jeg tester, så jeg ved ikke rigtig, men jeg kan godt bruge d:\home\xxxx\db\ når det gælder databaser....

fakstisk er mappen, som jeg skal bruge: d:\home\xxxx\midi\
Avatar billede prunka Nybegynder
19. juli 2005 - 21:32 #5
og den er som sagt uden for root mappen, som er d:\home\xxxx\www\