Avatar billede creative02 Nybegynder
19. juli 2005 - 14:02 Der er 3 kommentarer

Rabat opdatering på kunde

Vi har oprettet net-priser på en kunde og nu skal denne kunden ha´ en yderligere rabat på 12.5% på alle net-priser.
Hvordan gøres dette, saa man ikke skal ændre alle net-priserne?
Avatar billede axiom Nybegynder
26. juli 2005 - 08:28 #1
Det vil du kunne opnår ved at give en faktura rabat på den enkelte ordre.

Du skal gøre det på fanebladet "Pris/Rabat" i feltet "Slutrabat %". Når du har gjort det kan du vha. "Forespørgsler" -> "Totaler" se den rabat som axapta har regnet sig frem til. Du skal være opmærksom på at hvis der skal gives rabat på en vare, skal den i varekartoteket på "Pris/rabat" fanebladet være krydset af i feltet "Slutrabat"

Håber det hjælper
Avatar billede creative02 Nybegynder
26. juli 2005 - 10:20 #2
Tak for svaret, men min mening var, at man skulle kunne opdatere rabatten på kunden, og IKKE på hver enkelt ordre??
Kunden har en netpris, og nu skal der yderligere 12,5% i rabat til kunden på alle de valgte varer, og det bevirker, at man skal ind og ændre alle ordre istedet for at gøre det af en gang på selve kunden.
Avatar billede axiom Nybegynder
26. juli 2005 - 11:21 #3
1. Ind på debitoren
2. Tryk på "Samh. aft." -> "Slutrabat", opret en post med 12,5% i rabat1.
3. Opret en salgsordre
4. Opret en salgsordrelinie
5. Tryk på "Kalkulationer" -> "Slutrabat"
6. Tjek evt. på "Forespørgsler" -> "Totaler"