Avatar billede tofr Nybegynder
19. juli 2005 - 10:14 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere opdateringer

Mår jeg har fået besked på at der er nye opdateringer til XP og jeg forsøger at starte installationen, får jeg beksked på at installatione starte, men starten bliver aldrig færdig og dermed bliver opdaterinegerne ikke installeret.
Det har samtidig den den virkninge at andre programmer der bruger(msi) ikke kan insatlleres.
Avatar billede trekkies Juniormester
19. juli 2005 - 11:09 #1
Hvis du bruger en firewall, så prøv at slå den fra, og installere igen.
Avatar billede hcma Novice
19. juli 2005 - 11:40 #2
Avatar billede tofr Nybegynder
19. juli 2005 - 12:15 #3
Der hjælper ikke at deaktivere min firewall.
Jeg kan godt download opdateringerne, men installatioen går i stå uden fejlmeldinger.
Avatar billede hcma Novice
19. juli 2005 - 12:34 #4
hvad med:  slet cookies, slet midlertidige internetfiles, ryd oversigten ?
Avatar billede tofr Nybegynder
19. juli 2005 - 12:38 #5
Der er også prøvet.
Jeg har også dette problem at jeg ikke kan installere andre programmer der bruger msi når disse er startet stopper de også uden fejlmeldinger.
Avatar billede hcma Novice
19. juli 2005 - 12:58 #6
så ville jeg prøve dette:
1: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sfc  og hvis det ikke virker:
2:  en REPAIR:  http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

kommer det slet ingen fejlmeldinger ??
(måske noget i stil med dette: http://www.ewall.org/displayarticle93.html
og http://www.hcma.dk/kan_ikke_aabne_program_16.htm )
Avatar billede trekkies Juniormester
19. juli 2005 - 13:39 #7
Hvilken firewall har du?
Avatar billede zenze Nybegynder
19. juli 2005 - 15:19 #8
Er det en registreret XP m. licens du prøver på?
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2005 - 01:33 #9
prøv at slette en tidligere opdatering og forsøg igen...

havde et problem med den seneste opdatering blev installeret, men næste gang fandt windowsupdate den samme opdatering igen som den ville installere, men det hjalp at slette den sidste opdatering og så opdatere igen...
Avatar billede hcma Novice
20. juli 2005 - 11:37 #10
tofr >>  hvordan går det ?
Avatar billede tofr Nybegynder
20. juli 2005 - 14:10 #11
Det går ikke så godt!
Jeg har ikke været hjemme siden i går middags, derfor har jeg ikke fået prøvet noget før i dag.

Min Firwall er Norton.
Det er en registret XP pro (OEM).
Jeg har forsøgt at slette en tidligere opdatering, denne kan jeg ikke installere igen.

Der er et eller andet der blokere for installations programmet, jeg har også forsøgt at gå tilbage til et gendannelspunkt dette lykkes helle ikke.

Min XP er SP1 hvor alle opdateringer også SP2 er instaleret, derfor har jeg forsøgt vat fjerne SP2 for at køre en reparation, det lykkes ikke at fjerne SP2, da guiden kom til sidste punkt "Kører processer før fjernelse" sker der ikke mere, efter jeg nu har ventet ca. 3 timer uden der er sket mere, har jeg stoppet dette.

Jeg har nu den ide, at der er ikke andet at gøre end at lave en ny installation af min PC.

Jeg vil gerne takke for de tips og gode råd jeg har modtaget, men desværre har der ikke været nogle der løste mit problem.
Avatar billede trekkies Juniormester
20. juli 2005 - 14:20 #12
Nu da du har Norton, lukker den af hvis man vil installere noget.
Gør følgende:
Dansk Norton
Åben Norton -> Klik på "Personlig firewall" klik nu på "Konfiguer" -> Klik på menuen "Hjemmenetværk" ->  Under menuen "Betroet" skal du klikke på "Tilføj..." knappen -> Marker "Individuelt", hvis den ikke er markaret -> Indtast "127.0.0.1" og klik på "OK" knappen.
Nu er Ip adressen 127.0.0.1 tilføjet til betroet, genstart din computer for en sikkerheds skyld, nu skulle du gerne kunne installere :)

Engelsk Norton:
Åben Norton -> Klik på "Personal firewall" klik nu på "Configure" -> Klik på menuen "Networking" ->  Under menuen "Trusted" skal du klikke på "Add.." knappen -> Marker "Individually", hvis den ikke er markaret -> Indtast "127.0.0.1" og klik på "OK" knappen.
Nu er Ip adressen 127.0.0.1 tilføjet til trusted, genstart din computer for en sikkerheds skyld, nu skulle du gerne kunne installere :)
Avatar billede tofr Nybegynder
20. juli 2005 - 14:53 #13
Pu ha !!!

Det var løsningen at ændre konfiguratioen i Norton.
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede trekkies Juniormester
20. juli 2005 - 15:04 #14
Det var så lidt :)
Avatar billede hcma Novice
20. juli 2005 - 15:06 #15
trekkies >>  må jeg hugge den til min problemside?
http://www.hcma.dk/win_update_probs/win_update_prob2.htm
Avatar billede trekkies Juniormester
20. juli 2005 - 15:33 #16
Ja, hvorfor ikke det :)
Avatar billede hcma Novice
20. juli 2005 - 15:41 #17
takker; sker om 5 min.  :o))
Avatar billede trekkies Juniormester
20. juli 2005 - 20:02 #18
For at give point, så du markerer mit navn i boksen ude til venstre, derefter skal du klikker på "Accepter" knappen.
Avatar billede trekkies Juniormester
20. juli 2005 - 20:20 #19
Tak for point :)