Avatar billede flashlearner Nybegynder
19. juli 2005 - 09:58 Der er 6 kommentarer

Unknown device

Jeg får en unknown device-melding i device manager - den spørger efter en ATK0110 ACPI Utility.

Hvad er ATK0110 ACPI Utility - hvordan løser jeg problemet?
Avatar billede haverslev Novice
19. juli 2005 - 10:19 #1
Er det et Asus A8N bundkort du har ?  (ATK0110 ACPI Utility er strømstyring)
Har du installeret alle bundkort driverne ?
Det tyder nemlig på at de ikke er installeret eller ihvertfald ikke korrekt.
Så skal du lige finde cd`en, med bundkort driverne og installere ASUSACPI.EXE
hvor ATK0110 ACPI Utility er incl.
der er 2 versioner - en 64 bit og en 32 bit version - normalt er det 32bit man vælger (går udfa at din IKKE er en 64 bit maskine)
Avatar billede flashlearner Nybegynder
19. juli 2005 - 11:26 #2
Tak for det hurtige svar :)

Mit bundkort er et P5AD2-E og jeg har åbenbart ikke ASUSACPI.EXE liggende på bundkort-CD'en - lidt mystisk?
Avatar billede haverslev Novice
19. juli 2005 - 20:46 #3
har du ASUS Ai Booster på den bundkort cd?

Ellers prøv at hente den her og installere den:
http://support.asus.com/download/download.aspx
vælg: Motherboard
vælg:Soket775
vælg:P5AD2-E deluxe eller premium
Klik på: Utilities
vælg:ASUS Ai Booster Utility beta for Windows 2000/XP/2003 and Windows 64bit XP/2003
Avatar billede flashlearner Nybegynder
29. juli 2005 - 13:05 #4
Problemet lå ganske rigtigt i AI Boosteren ...tak for hjælpen.
Avatar billede flashlearner Nybegynder
29. juli 2005 - 13:07 #5
Hvordan får jeg smidt pointene efter dig?
Avatar billede haverslev Novice
29. juli 2005 - 17:28 #6
jeg lægger et svar, du markere mit navn i venstre side og klik derefter på knappen accepter svar.