Avatar billede frantzen Nybegynder
19. juli 2005 - 07:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

overførelse fra outlook express til outlook 2003

I går sattte jeg en en hdd i min comp, og installerede windows xp på den, den gamle hdd sidder stadig i og der er ikke gjort noget ved den, s¨bruger systemet xp er stadig på den, mit spørgsmål er: den gamle hdd brugte jeg outlook express, mens på den nye som jeg booter fra nu anvender jeg microsoft outlook, kan jeg importerer elle flytte min filer fra outlook express over til outlook, så min gamle e-mail(1) og/eller kontakt personer(2) kommer over og måske min gamle opsætning(3)

Prioritet: (1,2,3)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2005 - 07:41 #1
Nu er jeg ikke verdensmester i outlook 2003 men alle outlook'er kan importere data fra andre mail programmer.

Så jeg ville gøre dette:

Tag den nye harddisk fra igen og start op på den gamle harddisk.
Gå ind i outlook express og eksporter alle dine mails og kontaktpersoner ud. Sørg for at gemme dem et sted der er nemt at finde igen, f.eks i en mappe i roden af c:\
(I OE klikker du fil | eksporter | meddelelser/kontaktpersoner og vælger så hvor de skal gemmes)

Sæt så den nye harddisk til igen og start op på den nye installation.
Inde i outlook 2003 vælger du så fil | importer/eksporter og en guide hjælper dig så til at få fundet meddelelserne/kontaktpersonerne frem og få dem importeret.

Opsætningen tror jeg desværre ikke det er muligt at få over da det faktisk er 2 forskellige programmer.
Avatar billede frantzen Nybegynder
19. juli 2005 - 07:48 #2
Jeg prøver det når jeg kommer hjem fra arb. takker
Avatar billede jpvj Nybegynder
19. juli 2005 - 08:45 #3
tonnybrandt> Jeg mener faktisk ikke at det kan lade sig gøre på den måde... Oulook kan kun impotere fra en kørende version af Outlook Express, dvs. den kan ikke bruge datafilerne direkte.

frantzen> Du bliver nødt til først at oprette en "dummy" OE profil på din nye maskine. Derefter overskriver du databaserne med filerne fra din gamle maskine. Det samme gælder for Windows Adresse bogen hvis du *også* har brugt den ud over OE's adresse kartotek..

Når du kan se dine gamle e-mails og kontaktpersoner så starter du outlook og vælger Filer->Importer->Importer internetpost og adresser... Følg derefter guiden.

Tilsvarende for adressebogen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2005 - 08:59 #4
jpvj > Det er muligt det er sådan. Jeg er som sagt ikke verdensmester i Outlook 2003. Men i så fald mener jeg at det nemmeste er at eksportere mail og kontaktpersoner, og så importere dem i den nye installations Outlook Express og herefter følge resten af dit råd mht at få tingene ind i Outlook.

Her tænker jeg på problemet med at guide brugeren ind gennem den meget lange sti til lagringsmappen, samt problemet med at der sikkert skal tages ejerskab af mappen (profilen) på den gamle harddisk før den overhovedet kan ses i den nye.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2005 - 09:19 #5
Ved nærmere eftertanke kom jeg i tanke om at det faktisk ER muligt at eksportere noget af opsætningen ud, nemlig opsætningen af dine emailkonti, med servernavne passwords og det hele.

Det gør du også i den gamle installations Outlook Express hvor du klikker
Funktioner | konti, vælger din konto og trykker eksporter. Gør det samtidig med at du eksporterer mail og kontaktpersoner, og gem kontoen samme sted som du gemmer de andre eksport's.

Når først alt er eksporteret, kan du så sætte den nye harddisk til igen og starte Outlook Express op på den nye installation og importere det hele igen. Det gøres de samme steder som du eksporterede.

Følg derefter jpvj's vejledning mht at få tingene ind i Outlook 2003.
Avatar billede frantzen Nybegynder
19. juli 2005 - 11:02 #6
Ja det tænkte jeg også lige på at oprette en dummy, og kører express op og exporter dem ud og så slette dummyen efter de er blevt imp. til outlokk.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2005 - 11:15 #7
Jeps, men for at få eksporten af dine konti ud, skal du være logget ind på den gamle installation. Det er ikke nok at kopiere/overtage lagringsmappen da det kun drejer sig om indholdet af outlook express's forskellige mapper.
Konti "hænger" på den bruger der er logget ind.
Avatar billede hcma Novice
19. juli 2005 - 12:41 #8
hvis begge er kørende/installeret er det normalt sådan at hvis f.eks. OE var det gamle standard e-mail-program, vil der ved start af Outlook200x poppe en besked op som spørger om MSO200x skal være det nye standardprogram. Svar ja til dette og så går der helt automatisk en overførsel igang.
(sådan er det på mit gamle  OE/MSO2000)
Avatar billede jpvj Nybegynder
19. juli 2005 - 14:54 #9
catbody> Det er vist helt rigtigt - jeg har dog aldrig benyttet OE, da jeg er meget "anti-fan" af dette program. Jeg har set lidt for mange ødelagte OE databaser, og kun ca. 50% af gangene var det muligt at redde e-mails...