Avatar billede mac123 Nybegynder
18. juli 2005 - 21:05 Der er 3 kommentarer

Gem email i mappe på netværket

Hej
Håber der er nogen der kan hjælpe med dette.

Jeg kunne godt bruge en funktion i outlook til at gemme nogle mails jeg får fra kunder i min indbakke, jeg havde tænkt mig en funktion hvor jeg højreklikker på mailen og jeg så kunne vælge netværks-drevet og så finde den rigtige mappe til denne kunde.

Evt. er der en anden snedig måde at gøre dette på.

Mvh
Mac
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. juli 2005 - 21:27 #1
Forventer at det er Outlook 2002/XP/2003 ...

Hvad med om det blev gjort automatisk ?

I Outlook:
[Filer] - [Ny] - Outlook Datafil - Kravle hen til "kundens" mappe - giv passende navn... OK.

Gør dette princip for alle relevante kunder (nu er det vel ikke flere hundred ?)

Derefter: Åbn en mail fra en kunde - [Handlinger] - [Opret Regel] - (Tja følg guiden -> når mailen er fra kunde det og det så lad den automatisk blive flyttet til relevant kundes mappe/*.pst fil ...)

Delvist taget ud af hovedet...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. juli 2005 - 21:32 #2
<mac123>: Jeg har lagt noget i din http://www.eksperten.dk/spm/443501
Hvad skete der med http://www.eksperten.dk/spm/443465
Avatar billede mac123 Nybegynder
18. juli 2005 - 22:14 #3
Ja det glemte jeg at sige, det er Outlook 2003.
Problemet med den løsning du beskriver er følgende:

Det er ikke nødvendigvis alle mails fra samme kunde der skal gemmes og kunden kan godt have flere sager/sagsmapper på netværket.
Jeg tænkte på om man kunne tilføje en form for stifinder ved højreklik eller knap i menulinjen.
Mac