Avatar billede nph12 Nybegynder
18. juli 2005 - 15:10 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Multi-File Upload med progressbar i flash

Hej
Er der nogen som kan hjælpe mig med et Multi-File Upload Script med progressbar?

Jeg kender ikke meget til flash, så hvis der er en som kender til et script eller kan lave et script til mig, vil jeg blive meget glad:-)

Scriptet skal kunne oploade store filer (derfor progressbaren). Der må gerne være en statusside, hvor man skal kunne se alle uploadet filer (slette filer, hvis man vil).
Avatar billede webt Nybegynder
18. juli 2005 - 15:20 #1
Hej nph12, fil upload er en af de ting som flash ikke er god til (det er faktisk ikke muligt kun vha flash), og det har altid været et kæmpe stort problem at få lavet noget som man kunne bruge til noget, der er dog kommet et par komponenter som gør arbejdet en smule lettere, se fx.
http://www.yamago.net/components/

Jeg har ikke selv prøvet at sætte den op men har ladet mig fortælle at den fungerer rigtigt godt
Den er jo så ikke multi upload men måske den kan indstilles til det og den viser heller ikke en progress bar men det er måske også noget der kan indstilles.

Den er ummidelbart lige min eneste løsning på dit spørgsmål, at lave sådan en fætter selv, det er alt alt alt for langhåret for mig i hvert fald.

Håber du evt kan bruge den

Mvh
Martin
Avatar billede nph12 Nybegynder
18. juli 2005 - 15:43 #2
Jeg havde først oprettet et spørgsmål i kategorien PHP, men de sagde, at det måske kunne laves i flash.

Det er ligemeget hvilket sprog det er i. Det kunne være rigtigt fedt, hvis der var nogen som kende et til script som kan nævnte ting eller som kunne lave et. Jeg tror, at der er rigtigt mange som kunne bruge sådan et script:-)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
18. juli 2005 - 15:50 #3
Det er let nok atlave et upload script i PHP men hvis scriptet skal fungere i samspil med en flash progress bar ved jeg ikke rigtigt.

Men der ligger et hav af PHP scripts uder på netttet, er der ingen af dem du kan bruge?

mvh
Mads
Avatar billede nph12 Nybegynder
18. juli 2005 - 15:53 #4
Nej, det skal ikke være i samspil mellem PHP og flash.

Jeg har ikke kunne finde et script som har progressbar på nettet (skal kunne uploade store filer, så en progressbar vil være en god ting).
Avatar billede webt Nybegynder
18. juli 2005 - 15:53 #5
Som foxmulder siger er der et hav at vælge imellem, men hvis det er fuldstændigt ligegyldigt om det har noget med flash at gøre ville jeg tage et kig på jUpload (java upload)
http://jupload.biz/
Den har vist alt det du siger

Mvh
Martin
Avatar billede nph12 Nybegynder
18. juli 2005 - 16:07 #6
Prøver lige at se om jeg kan finde noget på nettet. Det må gerne så lidt professional ud...
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
18. juli 2005 - 16:08 #7
I næste version af Flash, der kommer om et par måneder, bliver der indbygget up/download faciliteter...
Avatar billede webt Nybegynder
18. juli 2005 - 16:14 #8
Det bliver dejligt med den nye flash, glæder mig allerede - nyt legetøj :)

nph12, kiggede du på jupload? den har alt det du ønsker, flere filer på en gang, status for upload og meget mere, du kan vist endda selv sætte skins på osv, demo: http://jupload.biz/en_10.html - den er gratis til personligt brug men commercial kræver licens

Mvh
Martin
Avatar billede nph12 Nybegynder
18. juli 2005 - 16:23 #9
Hvis den nye version af Flash kan, så venter jeg bare...Det bliver nok pænest med Flash (jupload er der lidt for meget java look over)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
18. juli 2005 - 16:27 #10
Hvad kommer den nye verson af Flash til at hedde??

mvh
mads
Avatar billede webt Nybegynder
18. juli 2005 - 16:32 #11
Bare i orden nph12 :) God fornøjelse og fortsat god dag

Mvh
Martin
Avatar billede nph12 Nybegynder
18. juli 2005 - 16:33 #12
Jo tak og i ligemåde:-)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
18. juli 2005 - 16:34 #13
PS! nph12,

Kan du bruge dette nyhedssytem???:

http://www.foxmulder58.frac.dk/nyhedssytem/submit.php

Det er dog ikke noget mesterværk! jeg har bare copy/pastet det ind fra en tutorial engang...kan dog ikke huske hvorfra jeg fik den??

men den kan jo sommed så meget andet kodeværk rettes til så den passer til dine behov!

mvh
Mads
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
18. juli 2005 - 16:48 #14
Se mere om næste flash version her:
www.macromedia.com/software/flashplayer/maelstrom/

Det kan ikke vare længe inden den kommer... 1-2 måneder forhåbentlig! :-)

Se også dette indlæg:
www.eksperten.dk/spm/632097
Avatar billede nph12 Nybegynder
18. juli 2005 - 17:29 #15
Tak for hjælpen alle sammen:-) Er der nogen som vil have point?
Avatar billede webt Nybegynder
18. juli 2005 - 17:39 #16
Nej tak, vi fandt jo aldrig en løsning som var tilfredsstillende, derfor ingen point til mig :) Men ellers tak

Ha' en god aften

Mvh
Martin
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
18. juli 2005 - 18:47 #17
nej ingen point, vil du forresten have nyhedssystemet?

mvh
mads
Avatar billede nph12 Nybegynder
18. juli 2005 - 20:42 #18
Ja, det kan godt være at jeg kan bruge nyhedssystemet
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
18. juli 2005 - 20:59 #19
Det var så lidt nhp12 - behold du bare pointene til en anden gang. Og ja, jeg glæder mig også som et lille barn, til at jeg kan købe den nye flash version. Mums!
Avatar billede nph12 Nybegynder
18. juli 2005 - 21:26 #20
Vi kan måske lave en lille aftale? Kan I lave en side med multi-upload som har progressbar, når den nye version af Flash er kommet på gaden?

Jeg kender meget lidt til Flash, men har lige downloadet en prøveversion.
Avatar billede webt Nybegynder
18. juli 2005 - 22:33 #21
Jeg må springe over her, kan ikke love at kunne afsætte tid til det om en 1-2 måneders tid, tror desuden du skal ha smidt den over i opgave kategorien da det jo som sådan er en opgave der skal laves fra bunden og ikke bare en hjælp på vejen, desuden skal man jo også lige ha software, det er ikke sikkert der bliver råd til opgradering lige med det samme, selvom pengene burde sættes til side til det eneste ene formål at kunne "lege" med den nye flash

Ka' i alle ha en god aften/nat

Mvh
Martin
Avatar billede nph12 Nybegynder
19. juli 2005 - 14:37 #22
webt>> Det er helt i orden:-) Jeg opretter et nyt spørgsmål, når den nye version af Flash er kommet. Jeg har ikke brugt opgave kategorien før. Er det en kategori, hvor brugerne hjælpe hinanden med at lave forskellige ting?

foxmulder58>> Jeg vil godt have dit nyhedssystem!
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
20. juli 2005 - 09:18 #23
Se, hvis nu pointene kunne lægges i en pulje, hvor der nogle gange om året blev kåret en tilfældig vinder, som kunne vælge noget software, fx. Macromedia Flash - så var de ligesom brugbare, i modsætning til nu, hvor de er ganske ligegyldige. Det skulle fungere som lodder - jo flere point, jo større vinderchance. Måske skulle det være sådan at det kun var indtjente point fra fx det seneste kvartal, der talte som vinderlodder, så alle havde en chance for at forbedre sine vinderchancer betragteligt, i stedet for at det var de uopnåelige pointantal, der vandt hver gang. Det var måske en idé, der kunne holde gang i hjulene på eksperten.dk... :-)
Avatar billede nph12 Nybegynder
19. september 2005 - 19:12 #24
Hvis der er en som på et tidspunkt får lavet multi-upload tingen er jeg stadigvæk interesseret i den:-)

Ellers er spørgsmålet hermed lukket
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
19. september 2005 - 19:17 #25