Avatar billede sunero Nybegynder
18. juli 2005 - 14:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sende mail fra XAL 2.66 Dos

Hejsa,

Er der nogen der har en løsning på at sende mail fra en gammel XAL.

Jeg havde forestillet mig at skrive til en tekstfil og derefter kalde en mailklient(Mapi) og give den e-mail adressen, subject linien og indsætte tekstfilen.

Kan det lade sig gøre ?
Avatar billede mariaf Juniormester
18. juli 2005 - 23:18 #1
Ja, det kan det godt, men spørgsmålet er om det er arbejdet værd i forhold til at opgradere. Alternativt skifte den gamle XAL ud med en C5. Det kunne være værd at undersøge.
Avatar billede sunero Nybegynder
19. juli 2005 - 15:00 #2
Der kører MPS, så en C5 går nok ikke. Desuden er det kun orderbekræftelser der skal sendes som mail.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
24. august 2005 - 15:03 #3
Vi har lavet en løsning til Exchange server, hvor C5/XAL skiver en XML fil. XML filen bliver snuppet af vores løsning og behandlet.
Løsningen kan sende mails, tasks osv. både internt og eksternt

Men det kræver at i har Exchange 2000/2003, men er super til flerbrugerløsninger.

//Tommy
Avatar billede ace01 Nybegynder
25. august 2005 - 13:39 #4
Det lyder som en spændende løsning.

Jeg kunne godt tænke mig lidt mere info og måske nogle priser.

På forhånd tak!
Avatar billede sunero Nybegynder
25. august 2005 - 13:52 #5
Tommy>> Det lyder som en meget fin løsning, men det burde da være muligt at sende en simpel tekstfil som email, gennem et kald til en mail klient.
Avatar billede sunero Nybegynder
19. september 2005 - 11:11 #6
Jeg lukker