Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
18. juli 2005 - 12:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Combobox vises ikke i swf-filen

Kære Eksperter,
jeg er ny i Flash og håber at det bare er en dum indstilling der skal ændres.

Når jeg laver en combobox i en nyoprettet flashfil og putter lidt data i denne vises denne i swf-filen.

Når jeg laver en combobox i den flashfil jeg har arbejdet på i flere uger vises comboboxen bare som en hvid firkant med sort ramme i swf-filen og der sker ikke noget når jeg klikker på den.

I flash-filen ser comboboxen rigtig ud.
Avatar billede barklund Nybegynder
18. juli 2005 - 13:26 #1
Hvilken SWF version eksporterer du til i sidstnævnte tilfælde? Det lyder som om, at du eksporterer til Flash 6, men bruger en Flash MX 2004 (7) combobox.
Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
18. juli 2005 - 13:35 #2
Hmm ja. Den var sat til at eksportere til Flash 6, men da jeg ændrede det til Flash 7 hjalp det ikke. Derimod ser det ud til at virke nu hvor jeg har ændret indstillingerne til ActionScript 2 i stedet for ActionScript 1.
Tak for hjælpen, det har virkelig irriteret mig at comboboxen ikke virkede.
Avatar billede barklund Nybegynder
18. juli 2005 - 13:37 #3
Ja, du skal bruge Flash 7 og ActionScript 2 - for det er alle komponenterne lavet i :)
Avatar billede barklund Nybegynder
18. juli 2005 - 13:38 #4
Men jeg kan nok ikke helt forstå at du snuppede alle pointene selv :/
Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
18. juli 2005 - 13:39 #5
Du kan bare svare, så får du :)
Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
18. juli 2005 - 13:41 #6
Øhh, det er vist ikke muligt at give flre point på dette spørgsmål. Jeg laver et nyt der hedder points til barklund
Avatar billede barklund Nybegynder
18. juli 2005 - 14:05 #7
Du havde accepteret dit eget svar - så er spørgsmålet lukket. Men jeg har svaret i det andet spørsgmål :)
Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
18. juli 2005 - 21:16 #8
Efter at jeg skiftede til ActionScript 2 voksede min swf-fil med 200 KB fra 50 kb til 250 kb. ØV :(
200 KB for en dropdown-liste...
Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
18. juli 2005 - 21:23 #9
Nå der var en knap med compress movie. Pyha nu fylder swf-filen "kun" 90 KB
Avatar billede barklund Nybegynder
18. juli 2005 - 21:41 #10
Mja, det fylder lidt, det indbyggede komponentframework :)