Avatar billede zin Nybegynder
18. juli 2005 - 12:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Få TFT Skærm til at køre over usb?

Hey xperter!
Jeg har lige fundet en lidt ældre tft skærm. Problemet er at "det normale skærmstik" (ved ik hvad det hedder men det der der normalt er blåt som går i grafikkortet :S") er klippet af.. underligt nok. Men jeg kan se at skærmen har en usb udgang bagi og har derfor fundet mig en usb ledning til formålet. Men man kan bare ikke se skærmbilledet på computeren?

Håber der er en der ved hvad der skal gøres :)

/zin
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2005 - 12:18 #1
Du skal have lavet en ny vga ledning (Det blå stik)

Usb udgangen er sikkert fordi der indvendigt sidder en usb hub hvor man så kan tilslutte usb-enheder.

Det er 100% sikkert at du ikke kan bruge usb stikket til at få billede på skærm.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. juli 2005 - 12:19 #2
Skærmen har en indbygget USB hub. Du kan ikke få billede på via USB stikket.

Få loddet et nyt stik på, enten ved egen hjælp, eller ved  en der har forstand på den slags.

Det er før set at tyve for at spare tid klipper ledninger over. Så hvis du ikke har en kvittering skal du kende sælger meget godt for ikke at komme i tvivl om det måske skulle være en stjålen skærm.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. juli 2005 - 12:19 #3
Jeg elsker enighed.
Avatar billede zin Nybegynder
18. juli 2005 - 12:22 #4
Ok jeg skal ha loddet en ny ledning på. Men du mener altså at den kan være stjålet? :S det lyder sku ik godt. kunne godt være jeg skulle snakke lidt med ham. Men er der ikke nogen skærme der kører på usb?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2005 - 12:23 #5
Nope, det er der ikke.
Avatar billede zin Nybegynder
18. juli 2005 - 12:25 #6
ok. Men det skulle ihvertfald undre mig hvis han havde stjålet den. Nå men tak for hjælpen :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2005 - 12:27 #7
Velbekomme. Jeg lægger et svar og vil opfordre james_t_dk til det samme. Vi var jo fuldstændigt enige og næsten samtidige, så jeg synes en pointdeling ville være på sin plads.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. juli 2005 - 14:32 #8
Points til tonny.... Han kom først.

Jeg mener at den kan være stjålet. Det er ikke sikkert at ham der har solgt den til dig har stjålet den, men derfor kan andre jo have stjålet den og solgt den til ham. Uden den oprindelige kvittering er det umuligt at sige.
Avatar billede zin Nybegynder
18. juli 2005 - 15:46 #9
ok tak for hjælpen :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2005 - 16:59 #10
Velbekomme og takker for point :)