Avatar billede cafo Nybegynder
17. juli 2005 - 13:29 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Nyt programmerings sprog?

Hej!
Jeg er lidt nysgerig om hvilke programmer man laver flotte dynamiske hjemmesider i. Her mener jeg ikke html, asp etc.

Er der kommet et nyt programerins sprog som man vil se meget mere til i fremtiden? Jeg har hørt lidt ASPX, tror jeg det hedder, eller er det et helt tredie?
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2005 - 13:35 #1
Det nyeste er adp.net med c#, det bliver fremtiden efter min vurdering.
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2005 - 13:35 #2
adp.net = asp.net
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2005 - 13:37 #3
Hvilket program du skal bruge?

Hvis du er studerende kan du købe Visual Studio .net, der er asp.net, c++, c# og andre programerings sprog i.
Avatar billede cafo Nybegynder
17. juli 2005 - 13:37 #4
ved du hvad det kan ?
Er det noget lign. flash? her tænker jeg på dynamikken i flash!
Avatar billede cafo Nybegynder
17. juli 2005 - 13:39 #5
Arbejder du selv visual studio.net?
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2005 - 13:40 #6
Nej, det er ikke lige som Flash.

asp.net er det nye programmerings sprog på web, c++ og c# er til programmer.

Ja, jeg arbejder lidt selv med visual studio .net, jeg er ved at lave et lille program i c#

Du kan se priserne på Visual Studio her:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=186&Sort=Wanted&Soegeord=Visual+Studio
Avatar billede cafo Nybegynder
17. juli 2005 - 13:43 #7
ok. tak.
Kender du nogen hjemmesider der er lavet i visual studio?
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2005 - 13:43 #8
Du kan se et billed fra Visual Studio .net 2003:
http://www.darkskies.dk/exp_billeder/visual.jpg

Det er nogle af de programmerings sprog man kan bruge.
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2005 - 13:47 #9
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2005 - 13:50 #10
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2005 - 13:52 #11
http://www.dradamsweb.com/BookSales/Books.aspx

Der er ikke så mange sider i aspx, men det kommer :)
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2005 - 13:54 #12
Der kan du se lidt kode i c#:
http://www.darkskies.dk/exp_billeder/c.jpg
Avatar billede cafo Nybegynder
17. juli 2005 - 13:55 #13
fint nok. men hvad er det aspx kan som de andre ikke kan?
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2005 - 14:01 #14
I aspx er nemmere, synes jeg :)
Aspx kommer med nye standarder.

Hvis man skal have et websted til asp.net er det lidt dyrer end et "almindelig" websted.

Jeg ved at Microsoft kommer med en ny version af Visual Studio .net, som kommer her i 2005.

Men prisen er lidt høj :(
Avatar billede cafo Nybegynder
17. juli 2005 - 14:05 #15
ok, jeg kigger på det. Tak for hjælpen!
Avatar billede cafo Nybegynder
17. juli 2005 - 14:05 #16
jeg kan ikke give dig point?
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2005 - 14:06 #17
Før at du køber Visual Studio .net, så kan du hente dette lille program:
http://www.asp.net/webmatrix/default.aspx?tabIndex=4&tabId=46

Klik på linket "Download Web Matrix", den kan aspx og xml.

Den er GRATIS :)

Jeg har ikke prøvet den selv.
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2005 - 14:07 #18
Det kan du nu :)
Avatar billede cafo Nybegynder
17. juli 2005 - 14:08 #19
ok, er det ren kodning? eller får man lidt hjælp ligesom dreamweaver eller golive?
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2005 - 14:11 #20
Jeg kender ikke Web Matrix, men i Visual Studio .net, kommer den med forslag.
f.eks.
Hvis man skriver < så kommer den med forslag til hvad den så kan skrive, det er smart :)
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2005 - 14:11 #21
Takker for point :)
Avatar billede roenving Novice
17. juli 2005 - 14:12 #22
VS har et grafisk interface, som dog lader noget tilbage at ønske, da det, hvis du i kode-view har skrevet korrekt og valid kode, hver gang ændrer til ukorrekt og invalid html-kode, hvis du gør nogetsomhelst i det grafiske interface ,-(

-- den store fordel i .NET får du kun frem i større projekter, ellers vil jeg faktisk anbefale f.eks. Dreamweaver, som for det meste gør et rimeligt job med at skrive kode, men intet grafisk interface kan hamle op med håndkodning, hvis du har en ambition om at stille sider til rådighed for dine brugere, som giver den største grad af kompatibilitet og validitet !-)
Avatar billede cafo Nybegynder
17. juli 2005 - 14:14 #23
ok. endnu engang tak for hjælpen.
Jeg har lavet denne side www.strandvej.dk i dreamweaver/typo3!