Avatar billede smoother Nybegynder
16. juli 2005 - 20:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

xp på projektor

hej allesammen....
Jeg har et problem med min projektor, eller det vil sige, måske ligger problemet i det videokabel jeg har tilkoblet...
Jeg har købt en projektor (benQ-pb6100) og havde først slået et "skærmkabel" til, dette gav super kvalitet!
Men..., kablet var ikke langt nok til at kunne gemmes i en kabelskjuler, jeg skiftede da til et gult video jackstik, sat direkte i projektoren og gennem et compositkabel (fra video til s-vhs) som blev tilsluttet computeren.
Nu har jeg et uskarpt billede, hvor det før var helt klart.
Jeg er sikker på at det ikke er en løs forbindelse, kan det være fordi at det går igennem compositkablet?
Er der en anden løsning?
Jeg bruger i forvejen det ene s-vhs stik til min dvd.

Kan i hjælpe?

På forhånd tak
            /Smoother
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2005 - 19:48 #1
Både svideo og composite giver et betydeligt dårligere skærm billede end direkte gennem et vga-stik. Det kan gå til at vise film og den slags, men ikke et skærmbillede der skal stå knivskarpt såsom skrivebordet.
Jeg oplever det selv når jeg sender over svideo til mit 32" tv. Film er helt perfekt mens skrivebordet er meget gnidret og i praksis ubrugeligt.
Avatar billede smoother Nybegynder
04. december 2006 - 16:48 #2
intet svar
Avatar billede smoother Nybegynder
04. december 2006 - 16:49 #3
intet svar