Avatar billede tjek Nybegynder
09. april 2001 - 13:13 Der er 16 kommentarer

Netværk

Hejsa!

Jeg skal have lavet et netværk mellem 2 computere, men har en del problemer med det...
Tror måske der er noget galt med netkortet på den ene computer. Kortet registreres og installeres fint nok af Windows, men når jeg booter op kommer der, når Windows opstarts-billedet  er på 2 korte bip efter hinanden, hvilket aldrig har været der før...
Hvad kan dette skyldes og har det overhovedet nogen betydning? Er det for øvrigt nogen der kender en god dansk guide til netværksopsætning? Har prøvet den på eaid.dk, men synes ikke rigtig den virker...
På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede handmade Nybegynder
09. april 2001 - 13:15 #1
Avatar billede tjek Nybegynder
09. april 2001 - 13:17 #2
Jamen, det er bare almindeligt netværk - ikke deling af en internetforbindelse...
Avatar billede handmade Nybegynder
09. april 2001 - 13:21 #3
Ok, det er ret enkelt:

Tildel hvert kort en adresse fx 192.168.1.1 og 192.168.1.2
Subnet 255.255.255.0
(h-klik på andre computere-egenskaber)
Aktiver fildeling
Microsoft Netværk skulle gerne være installeret sammen med netkortet.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. april 2001 - 13:22 #4
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=winsetup

hvad dine 2 bip betyder kan jeg ikke svare dig på men chek i egenskaber for system om du har nogen gule udråbstegn ud for dit netværkskort! hvis der er det, kan det skyldes en IRQ konflikt med et andet kort! prøv evt. at flytte netkortet til et andet slot!
Avatar billede handmade Nybegynder
09. april 2001 - 13:22 #5
Når det er gjort og der er genstartet skal du dele de drev du ønsker adgang til på hver enkelt computer (h-klik drev i denne computer-deling)
Avatar billede datajesper Nybegynder
09. april 2001 - 13:40 #6
Det kan være du skal tvinge din BIOS til at opdatere din IRQ settings, det kan være der er \"låst\", og så kan Windows ikke altid få det til at virke med PnP
- de 2 bip, kommer de inden windows skærmbilledet ?, få så tyder det meget på at du ikke har fået sat kortet ordentlig i slotten. Computeren kan godt \"pesudo\" finde kortet hvis det ikke sidder helt fast i slotten
Avatar billede tjek Nybegynder
09. april 2001 - 13:41 #7
Handmade > Okay nu har jeg gjort som du sagde med Ip\'erne, men de 2 computere kan slet ikke se hinanden efter genstart!

Netværket er konfigureret som følger:

PC 1 (Med ADSL)

- Klient  : Klientprogram til Microsoft-netværk
- Kort    : Mit Netkort
- Kort    : Opkaldskort
- Kort    : Speedstream 3010 PPP
- Protokol: IPX/SPX-kompatibel protokol -> Mit netkort
- Protokol: IPX/SPX-kompatibel protokol -> Opkaldskort
- Protokol: NDISWAN-> Speedstream 3010 PPP
- Protokol: NetBios-understøttelse af IPX/SPX-kompatibel protokol
- Protokol: TCP/IP -> Opkaldskort
- Serviceprogram: Fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk

PC 2

- Klient  : Klientprogram til Microsoft-netværk
- Kort    : Mit Netkort
- Protokol: IPX/SPX-kompatibel protokol
- Protokol: NetBios-understøttelse af IPX/SPX-kompatibel protokol
- Protokol: TCP/IP
- Serviceprogram: Fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk
Avatar billede handmade Nybegynder
09. april 2001 - 13:44 #8
Kan du pinge (start-kør-ping 192.168.1.2 og omvendt)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. april 2001 - 13:44 #9
tjek>> har du prøvet at følge mit link?
Avatar billede datajesper Nybegynder
09. april 2001 - 13:44 #10
Kan du ping de to Computere ?
Avatar billede handmade Nybegynder
09. april 2001 - 13:48 #11
Hmm, det var mange protokoller. Det komplicerer det lidt at du også har Speedstream.
Mit forslag var en simpel netværksopsætning på TCP/IP-> netværkskortet
Avatar billede tjek Nybegynder
09. april 2001 - 13:50 #12
datajesper > Okay, kortet sidder godt nok lidt \"løst i\" - prøver lige at hamre det fast :) Men generelt har jeg problemer med at få PCI-kort til at sidde perfekt i - mit ATM-kort sidder heller ikke perfekt, men det virker 100%. Jeg har forrresten ingen som helst konflikter i Enhedshåndtering...
Avatar billede tjek Nybegynder
09. april 2001 - 13:53 #13
Handmade > Jeg kan ikke pinge. Jeg bruger 192.168.0.1 på den ene og 192.168.0.2 på den anden.
Avatar billede tjek Nybegynder
09. april 2001 - 13:54 #14
kimrosgaard > Ja, men det er for Win2000 (?)
Avatar billede tjek Nybegynder
09. april 2001 - 14:28 #15
Nu har jeg sat kortet i et andet slot, men der kommer stadig 2 x bip ved opstart. Windows finder og installerer dog stadig kortet korrekt...
Avatar billede tjek Nybegynder
09. april 2001 - 23:43 #16
Okay, fandt ud af det var autoexec.bat der fuckede op mht. bippene - nu er de væk. Så netkortet skulle sidde ordentligt i...