Avatar billede fhra Nybegynder
16. juli 2005 - 14:02 Der er 2 kommentarer

Trådløsforbindelse.

Hejsa.
Jeg er lidt uviden mht.den tekniske del af den store computer verden.Jeg har en bærbar computer og den er tilknyttet weebspeed i det daglige,men hvis jeg fik en tråsløs forbindelse ville det gøre en stor forskel i mit hjem.Hvad gør jeg og hvad skal jeg sige jeg skal bruge fordi der er jo forskel på en trådløs forbindelse til en alm. og en bærbær.Hvad vil det evt. koste og hvor vil i anbefale mig og købe de ting der skal til ?Jeg håber at der fintes et svar her ? på forhånd tak. MVH .F.H.R.A.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juli 2005 - 14:32 #1
Der er kun netkortet til forskel fra en bærbar og stationær computer og hvis du får en USB-stick er der ingen forskel på de 2 typer computere.

Jeg har selv lige købt og dette er de ting jeg købte:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38805

Af netkort købte jeg et ASUS pccard, da det var til en bærbar, men her er det tilsvarende usb-netkort:
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=WL-167g&langs=01

Da jeg ville have en ret speciel opsætning havde jeg lidt problemer med at få det til at køre, men det vil du ikke rende ind i ved en normal installation. Jeg har sat 4-5 netgear routere op på webspeed forbindelser og den ryger som regel lige på blot ved at køre den automatiske installation der er indbygget i dem. Der skal blot lige indstastes webspeed brugernummer og pasword efterfølgende.

OBS! start med at tilslutte routeren og gør installationen færdig mens du er tilsluttet via kabel til routeren. Når den kører, kan du så tage kablet til maskinen fra og installere det trådløse netkort.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juli 2005 - 14:33 #2
Hov, det var et forkert link til stedet hvor du kan købe det asus netkort. Her er det rigtige:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=311038