Avatar billede willadsen Nybegynder
14. juli 2005 - 13:21 Der er 1 kommentar

en delt printer vil ikke udskrive

Hej
Jeg har probs. med en printer modellen er en oki c5300 og den er delt via en computer på netværket jeg kan fint installere den som netværks printer, ved at gå ind på de delte resourcer på serveren, og vælge tilslut der. Men prøver jeg at installere den på normal vis med at indtaste stien (\\IP_NUMMER\Printernavn) eller ved at søge efter den, så kan jeg ikke finde den.
Det helt store problem kommer så når jeg har installeret på ovenstående måde, så melder den klar og hvis jeg udskriver dokumenter kan jeg også se dem i print køen, men de bliver ikke sendt tiln printeren, der sker intet!.
Har tilføjet den netværksprinter til 2 andre computere på samme netværk uden probs.
MVH Willadsen¨
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2005 - 21:18 #1
Hvis den er delt via en computer, skal stien jo ikke være \\ipnummer\printernavn, men \\delecomputer\printernavn. Ellers kobler du jo direkte til printeren - men får ikke tildelt en driver.

Hvilket operativsystem kører "værts"-pc´en, og hvilket kører klientPC´en. Hvis der er for stor forskel på operativsystemerne, skal du jo huske at værtspc´en/delepc´en skal have driveren for de andre operativsystemer lagt på også.

Sidst, men ikke mindst - hvis du ikke kører i domænestruktur, men i workgroup struktur, SKAL brugeren på computeren du printer fra være oprettet på værtspc´en. Ellers bliver du nægtet adgang. Og det kunne i virkeligheden godt være at det er dét du oplever....