Avatar billede philiph Nybegynder
13. juli 2005 - 16:09 Der er 1 kommentar

MTS komponenter og XP: "invalid class string"

Vi har en del VB komponenter indeholdende forretningslogik, som vi benytter fra ASP.

Dette virker perfekt på win2000 + win2003srv  - Undtaget på en ny XP pc hvor vi får fejl "invalid class string" ved Server.CreateObject("komponent.navn").

Denne fejl betyder typisk at komponentet ikke er registreret. Derfor lavede jeg et test .vbs script som laver instans af et af objektet. Dette script eksekverer uden fejl, så komponentet er altså registreret korrekt.

Hvorfor virker det ikke på XP maskinen? Er det et generelt problem med XP? Nogen ideer?
Avatar billede sjh Nybegynder
14. juli 2005 - 17:09 #1
så prøv uden Server.

set obj = CreateObject("komponent.navn")