Avatar billede steffeno Nybegynder
13. juli 2005 - 16:05 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Explorer.exe starter ikke

Efter at ha fjernet en masse virus og snavns, og derefter opdateret til SP2 og de nyeste opdateringer til XP, starter computeren bare op med et blankt skrivebord: Explorer.exe starter ikke. Igennem taskmanager prøver jeg så at starte filen explorer.exe, men får af vide at filen ikke findes!?
Alt andet ser ud til at køre fint, jeg kan sagtens starte andre programmer op, og alt ser okay ud, der er bare ingen explorer.

Jeg har så igennem Recoveryconsole fjernet SP2, da det var den eneste vej jeg kunne fjerne den, kan jo ikke starte kontrolpanel da det er en del af explorer ! ("#¤%)

Hvad gør en klog ??

Om lidt starter jeg en Repair fra Console, og pløjer det hele ned *GRR*

Her er lige en HJT log :

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:03:20, on 13-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Microsoft Works\WkDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System] C:\WINDOWS\System32\kernels32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [wupd] C:\WINDOWS\System32\symcsvc.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted IP range: 67.19.178.84
O15 - Trusted IP range: 67.19.178.84 (HKLM)
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=39204&clcid=0x409
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1120688705406
O16 - DPF: {C07E5288-22FB-11D7-962E-0004AC77C761} (Dataloen.ctlVirtuelDesktop) - http://activex.dataloen.dk/controls/Dataloen3315.CAB
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede u6e96b22 Nybegynder
13. juli 2005 - 16:08 #1
prøv systemgendannelse, hvis filen ikke findes kan det være fordi den er blevet slettet mens du ryddet op på pcen, hvordan aner jeg bare ikke
Avatar billede steffeno Nybegynder
13. juli 2005 - 16:15 #2
Filen er der skam, det er tjekket, samt jeg har prøvet med en anden.. Systemgendannelse er slået fra ifbm. fjernelse af virus, så den kan ikke bruges, og det er jeg heller ikke interesseret i, da jeg så vil få 73493 trojanere, PWsteal og viruser igen !! *AAARRRGGHH*
Avatar billede u6e96b22 Nybegynder
13. juli 2005 - 16:20 #3
en af de forkerte filer har inficeret explorer.exe og så er den nok blevet cleanet, men så virker den ikke mere, du bliver nødt til det, og så skal du rense den igen(hvilke programmer bruger du), bare uden at komme i kontakt med explorer.exe
Avatar billede steffeno Nybegynder
13. juli 2005 - 16:29 #4
Jeg fik faktisk renset alle vira ud, og maskinen kørtet fint. tænkte så at en windows update ville være lykke, og efter SP2 kom på starter Explorer så ikke. Jeg har fjernet SP2 igen.... Det er ikke virussen der har gnasket i Explorer.exe, og jeg har jo også prøvet med en erstatningsfil.
Avatar billede u6e96b22 Nybegynder
13. juli 2005 - 16:33 #5
fjern den her fra start og slæt den, det er også noget spyware O4 - HKLM\..\Run: [System] C:\WINDOWS\System32\kernels32.exe, mht explorer så skal du genstarte og trykke på F8 efter at den har lokaliseret drevne, så skal du bare trykke på den intil at der kommer en ny menu op, der skal du vælge noget med at starte windows hvor den sidst virkede
Avatar billede steffeno Nybegynder
13. juli 2005 - 17:26 #6
Hjælper intet.... Prøvede at starte en Repair ved at boote fra CD'en, og vælge ny i stedet for repair, men så kommer man lidt videre og den skriver at den NETOP VIL slette alle gamle filer og data !! no good.....

Andre gode ideer ??
Avatar billede steffeno Nybegynder
13. juli 2005 - 19:04 #7
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\explorer.exe skal slettes, så virker det !!!