Avatar billede rossoneris Nybegynder
13. juli 2005 - 10:26 Der er 8 kommentarer

Samtime - Hot or Not ?

Vi står og skal nok have opgraderet til en domino version 6.5.1 - hvor der bl.a. kan sættes den såkaldte "sametime" løsning op.

Jeg er dog ikke helt klar over hvad sametime egentlig omfatter - kun i meget grove træk.

Jeg har læst lidt hist og pist, men findes der nogle screenshots af hvad der er af muligheder ?

Men generelt er sametime hot eller not ? - tager det mange resourcer og fungerer det efter henseende - og ikke som f.eks. i notes 6.02, hvor der er store problemer med at få policy`s ned over enkelte brugere! - fungerer det bedre i 6.5.1 versionen
Avatar billede karstenv Nybegynder
14. juli 2005 - 16:51 #1
Sametime er en server der gør det muligt at chatte ligesom i MSN og i den gratis ver. som du frit kan bruge er stortset ikke andre muligheder.

Men når det er sagt så alt efter hvad for en virksomhed man er, så kan det jo bruges til intern chat mellem medarbejdere, og her kan man faktisk bruge det meget. og man kan se om folk er online og om de ikke vil forstyrres osv. men det har sine begrænsninger i den gratis ver.
Avatar billede leif Seniormester
04. august 2005 - 22:31 #2
Hos os bruger vi SameTime på tværs af landegrænser og jeg ved at nogen af vore afdelinger bruger det meget mens andre ikke bryder sig om det.
Avatar billede rossoneris Nybegynder
05. september 2005 - 11:22 #3
OK - nogen der ved om policy`s kan lægges på hver enkel bruger i 6.5.1 versionen - da det ihvertfald ikke fungerede i 6.02 versionen.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
22. september 2005 - 10:00 #4
En af de gode ting, og som absolut er anbefalelsesværdigt ved Sametime, og som MSN ikke bruger er kryptering. Det bør man tænke over, når man begynder at se på den slags værktøjer i en virksomhed.
Avatar billede karstenv Nybegynder
22. september 2005 - 10:14 #5
Kan man i købe versionen af Sametime tale på tværs af de forskellige IM typer, dvs. MSN og IM sammen eller Sametime lukket land?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
22. september 2005 - 10:28 #6
Sametime er lukket land !
Avatar billede karstenv Nybegynder
22. september 2005 - 11:21 #7
OK øv, ellers havde man kunne sælge det til mig
Avatar billede quarkie Nybegynder
23. september 2005 - 23:31 #8
Nu kommer det lidt an på hvordan præcis du vil forbinde Sametime til andre systemer. Fra v. 6.5.1 understøtter den SIP/SIMPLE protokollen som er en std. protokol for IM. Så du skal "bare" sikre dig at dem du vil forbinde dig med også kan det....

Men "offentlige" tjenester som MSN, AOL osv. gør det ikke umiddelbart.