Avatar billede adh88 Nybegynder
13. juli 2005 - 09:18 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Slukker efter 3 sek i boot

Hej
Jeg har lige nu forsøgt at sætte en ny cpu og grafikkort i min comp, men ikke overvejet at strømforsyningen muligvis ikke kan trække det.
For nu når jeg prøver at boote op, så efter omkring 2-4 sekunder, så slukker den automatisk igen..

Min PSU er 250W.
Avatar billede john.doe Nybegynder
13. juli 2005 - 10:50 #2
Ja så kan man kun ønske tillykke med 250w.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. juli 2005 - 10:52 #3
der er noget der kunne tyde på at du din cpu ikke er sat korekt i eller at cpu køleren/blæseren ikke er tilsluttet korekt. CPU virker kun hvis den ved at køler er korekt tilsluttet. Kunne også være at du har været uheldig og er kommet til at ødelægge/gøre defekt under install
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. juli 2005 - 10:54 #4
250w rimer næstent på "ups, et mindre fejlkøb"
men det burde ikke umiddelbart være årsagen til prob nærmere det jeg skrev ovenstående
Avatar billede huset Praktikant
13. juli 2005 - 10:56 #5
Er enig i indlæget kl 13/07-2005 10:52:08

Men kan også være 12v linien der ikke giver optimalt.

Dog er 250W lige lidt nok, men det kommer an på hvilken maskine det er til
Avatar billede adh88 Nybegynder
13. juli 2005 - 11:11 #6
Ja altså det er jo fordi jeg ikke har fået udskiftet alt hardware.. Så derfor bruger (brugte) jeg stadig den gamle psu.
Men jeg vil da lige prøve en ekstra gang er pille cpu'en ud og sætte den i igen..
Avatar billede adh88 Nybegynder
13. juli 2005 - 11:15 #7
Nå, denne gang nåede jeg så at komme ind i bios, og lidt efter slukkede den igen.
Jeg kan ikke forestille mig det er fordi cpu'en bliver for varm, da køleren kan klare op til 3400+, og det er en 3200+ cpu der er sat i :)
Avatar billede adh88 Nybegynder
13. juli 2005 - 11:29 #8
Hej, nu har jeg tjekket cpu'ens temp. i BIOS - Den ligger på omkring 33 grader, så jeg tror ikke den slukker fordi den er for varm... :)
Avatar billede huset Praktikant
13. juli 2005 - 11:33 #9
Skift strømforsyningen
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. juli 2005 - 12:04 #10
hvis du kører med Amd så er nogle af CPU'erne udstyret med en lille firkant/kontakt oven på, denne skal så passe med det firkantede hul på undersiden af blæseren.

kommer man til at ridse kontakten eller sætte blæseren skævt/forkert på så får cpu ingen kontakt og slukker manskine efter 3 sek. Blæseren kan godt køre alligevel (men selvfølgelig slukker stopper den når pc stopper)
Avatar billede adh88 Nybegynder
13. juli 2005 - 12:17 #11
cyberspace->> Ja, det er en AMD, men jeg vil ikke sige, at køleren er udsyret med noget hul, som cpu'en så passer til.. Men jeg synes altså køleren sidder rigtigt ovenpå.

huset->>Er denne ikke udemærket: http://northq.com/products/powersupply/nq4001ex.html ?
Avatar billede huset Praktikant
13. juli 2005 - 18:15 #12
Den er fin
Avatar billede adh88 Nybegynder
13. juli 2005 - 20:04 #13
Okay tak - Den er også blevet bestilt :)
Hvis I så smider et svar, så vil jeg dele pointene lige over..
Avatar billede huset Praktikant
13. juli 2005 - 20:06 #14
svar
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. juli 2005 - 08:15 #15
svar
Avatar billede adh88 Nybegynder
16. juli 2005 - 14:20 #16
Hej
Jeg ved ikke lige om jeg skulle oprette et nyt spm eller skrive det her - men nu kommer det alså så her :)
Har jeg desværre ikke fået problemet helt løst endnu.. Kan sige så meget, at det ikke var strømforsyningen, der var noget i vejen med. Men jeg fulgte så cyberspace's råd lidt, og tænkte at problemet opstod pga. køler og cpu ikke var i kontakt - præcis! Efter en smule kølepasta på (Der var åbenbart ikke nok før), så slukker den ikke automatisk mere!
Men problemet er så nu, at nu virker agp porten ikke.. Lige meget om jeg bruger det gamle eller ny grafikkort, så er der intet billede - Har også prøvet med en anden skærm :(
Hvad kan dette skyldes?