Avatar billede elefantspidsmus Nybegynder
12. juli 2005 - 17:55 Der er 6 kommentarer

wifi på pocket pc og airport express

Jeg har en airport express der fungerer uproblematisk med to macs. Det er sat op til at bruge 128 bits WEP kryptisering (alternativet var wpa personal eller intet). Netværkskoden er en 10-cifret hexadecimal kode.
Så har jeg en Asus MyPal 730w med pocket windows 2003. Der er indbygget wifi. Den fungerer fint med trådløse netværks-access-points generelt, både dem med- og uden netværkskode.
Når man aktiver wifi meldes der om "connected", den finder netværket, læser dets navn (essid) og det 12-cifrede bssid, bss-mode siger: infrastructure - meget normalt, encryption: yes, og signalstyrken er ok.
Den læser fint dns serveren, den får tildelt en ip-adresse og et subnet uden besvær via dhcp, og serverens IP finder den.
I konfigureringen kobles der til Internet, hvilket virker alle andre steder (alternativ: work). Under network key er der valgt authentication: open og data encryption: WEP, og under network key er skrev den 10-cifrede hexadecimalkode fra airporten.
Alt synes at virke. MEN: den kommer aldrig på nettet!

Er der noget, jeg har overset.

hilsen morten hansen
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. juli 2005 - 18:50 #1
får den gateway?
Avatar billede elefantspidsmus Nybegynder
13. juli 2005 - 16:43 #2
den - det må være pda'en, du mener? Jeg kan ikke finde nogen oplysninger om gateway i opsætningen. Jeg ved ikke rigtig, hvor jeg skulle lede efter det.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. juli 2005 - 19:46 #3
prøv at skriv routerens adresse på pda'en under proxy
Avatar billede elefantspidsmus Nybegynder
14. juli 2005 - 18:41 #4
af egentlige proxy-settings er der kun mulighed for at angive HTTP, WAP, secure WAP og Socks (4 eller 5). jeg har prøvet at angive user ID og password her uden held. Jeg har også prøvet at angive routerens IP-adresse manuelt ved at fravælge DHCP, jeg har eksperimenteret med forskellige typer IP-adresser - min mac får tildels en i stilen: 10.0.0.2, hvor routeren har 10.0.0.1. mens pda'en - hvis man bruger DHCP får noget i retning af 169.254.251.211. Der er en Ethernet-driver og en WLAN-driver på pda'en, der kan opsættes manuelt, det har jeg prøvet.
Du er velkommen til at komme med flere forslag. Det synes virkelig at være en sej banan, den her.

hilsen elefantspidsmus
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
15. juli 2005 - 20:49 #5
Hvis den for tildel adressen 169.x.x.x betyder det at den ikke har kontakt til dhcp-server. 169 er en såkaldt privat adresse som computer laver selv når den ikke kan få forbindelse.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
15. juli 2005 - 20:53 #6
du skal ved manuel huske at sætte samme subnet