Avatar billede nielsjm Nybegynder
12. juli 2005 - 10:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

når jeg højre klikker på mapper magler tapen med rettigheder

jeg har en windows XP istalleret med ISS. når jeg højreklikker på en mappe og vælger egenskaber så mangler den tap hvor kan jeg sætte læse,rette,oprette og slete rettigheder for mappen (eller filen for den sags skyld) hvordan går jeg op så den tap er der?

med venlig hilsen

Niels
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. juli 2005 - 11:02 #1
Er du på et domæne? Det skal du være før du kan det...
Avatar billede nielsjm Nybegynder
12. juli 2005 - 13:01 #2
ikke forstået?
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. juli 2005 - 13:07 #3
Altså et domæne kræver man har en domæneserver. Det er lidt svært at forklare hvis du ikke ved hvad det er. Men når du ikke ved hvad et domæne er, så er det rimelig sikkert at du ikke er tilknyttet :-)

Hvad vil du? Give webserver-brugeren rettigheder til nogle mapper?
Avatar billede nielsjm Nybegynder
12. juli 2005 - 13:25 #4
har lavet et projekt med en database og vil ganske simpelt give internetkontoen rigtighed til at rette,oprette og slette i denne (lige nu kan jeg kun læse fra databasen).
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. juli 2005 - 13:29 #5
Brug fanebladet Web-deling eller hvad den nu hedder på dansk - min Windows er på Engelsk og hos mig hedder det Web-sharing...

Finder du ved at højreklikke på mappen hvor projektet ligger.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
12. juli 2005 - 13:35 #6
Du skal fjerne "simpel fildeling".

Dobbeltklik på Denne computer på skrivebordet.

Klik på Mappeindstillinger i menuen Funktioner.

Klik på fanen Vis, og marker derefter afkrydsningsfeltet Brug Simpel fildeling (anbefales) for at aktivere Simpel fildeling. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet for at deaktivere funktionen.
Avatar billede boje5 Nybegynder
12. juli 2005 - 13:37 #7
Du har sikkert simpel fildeling slået til. Åben din Explorer - Tools - Folder options - View. Fjern fluebenet ved simpel fildeling.
Thomas
Avatar billede nielsjm Nybegynder
12. juli 2005 - 13:38 #8
det gav mig ikke rettighed til at skrive stadig :-(
Avatar billede -mundi- Nybegynder
12. juli 2005 - 13:40 #9
Nej slf ikke, bagefter skal du enten på mappen databasen ligger i eller på selve databasen højreclicke og tilføje brugeren IUSR_Maskinnavn og give læse skrive rettigheder
Avatar billede nielsjm Nybegynder
12. juli 2005 - 13:46 #10
sorry mundi det gav mig ikke rettighed. besked fvar til beef12..... havde ikke set dit svar!!! og jo det var bare det der skulle til du er simpelthen min helt i dag :-) så point til  dig :-)
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. juli 2005 - 14:03 #11
hvilket svar virkede? Mit eller Mundis?
Avatar billede nielsjm Nybegynder
12. juli 2005 - 14:06 #12
mundis
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. juli 2005 - 14:10 #13
Okay - det havde jeg ikke regnet med. Men så lærte jeg også noget idag :-)
Avatar billede nielsjm Nybegynder
12. juli 2005 - 14:18 #14
så vi to :-)