Avatar billede mac4ever Nybegynder
12. juli 2005 - 09:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gamel G3 mod G4

Er der nogle der ude der kan fortælle mig hvor stor en forskel der imellem en G3 400 mhz og en G4 400 mhz.
Vil jeg opleve en forbedring af nogen art, eller er det ikke mærkbart.

Desuden siger vedkommende der har denne G4 400 mhz PPC, at den ikke kan køre OS X, men jeg køre 10.3.9. på min G3 400 mhz....??
Avatar billede sd8220 Seniormester
12. juli 2005 - 14:02 #1
Hejsa
En G4 skulle da nok være hurtigere end en G3 - mon ikke, der ligger nogle benchmarks på Apples sider - og jeg tror nok, at du skal kunne mærke en forbedring; men overvej lige, om du har brug for ADB-porten og SCSI-porten. som G3'eren sikkert er udstyret med, og som G4'eren ikke har - SCSI-kort kan selvfølgelig isættes. G4'eren har jo tilgengæld nok både FW og USB, som G3'eren kan få med indstikskort.
Har G4'eren for lidt RAM eller HD til at køre X? Det er lige den eneste forklaring, som jeg kan komme på. Ellers burde den kunne køre OS X 10.4 også, som kræver både USB og FW indbygget i maskinen. 10.3 kræver indbygget USB, men kan godt snydes til at køre alligevel; og lur mig, om ikke nogen (XPostFacto fra OtherWorld Computing) har lavet det, så 10.4 også kan installeres uden indbygget FW.
/Mvh Seb
Avatar billede mac4ever Nybegynder
24. marts 2006 - 10:49 #2
ok