Avatar billede xerofyt Nybegynder
11. juli 2005 - 23:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjernskrivbord med intern IP?

Mig og min kammerat som jeg bor med køre med router (eller rettere... hans pc har 20net kort... og så går det fra modem --> hans pc -> switsh)
Jeg vil godt logge mig på min egen spand via fjernskrivebord fra en anden pc via nettet... men hvilken IP skal jeg bruge??? kan jo ik bruge den externe, da det er min kammerats computer der bruger den.
Jeg har sat vores netværk op, så jeg har en intern IP.. altså 192.168.0.75
Avatar billede ksoren Nybegynder
11. juli 2005 - 23:50 #1
Du skal forwarde porten i routeren. Når du forbinder udefra til den eksterne ip, vil routeren sende trafikken videre til den interne ip.

Hvis standardporten 3389 allerede bruges, kan du ændre den
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;306759
Avatar billede seeker Nybegynder
11. juli 2005 - 23:52 #2
For at gøre som du ønsker skal du have direkte kontakt til maskinen. Derfor skal du enten lave en VPN og så koble på den interne addresse. Eller sætte portforwarding op på serveren så den forwarder port 3389 til din interne IP.
Avatar billede seeker Nybegynder
11. juli 2005 - 23:54 #3
Hmm.. 108 sekunder forsent
Avatar billede xerofyt Nybegynder
11. juli 2005 - 23:57 #4
Men den måde jeg har sat nettet op på er den grimme... hehe... er ik så nørd igen.
det er via windos XP jeg har gort det... men det virker fint :)

men kan man ikke gøre noget i  stil med  83.72.2.245:27015? eller er det noget helt andet?
Avatar billede seeker Nybegynder
12. juli 2005 - 09:43 #5
Det kan man da godt da det der står efter : er port nummeret :) (IP:PORT)

http://www.download.com/NetworkActiv-AUTAPF/3000-2085_4-10226661.html?tag=lst-0-9
Dette util skulle kunne gøre det som du ønsker. Du installere det på router maskinen og sætte den til at forwarde port 3389 til din interne addresse.

Hvis der ikke er andre på netværket der skal bruge den funktion så skal du ikke lave andet end ovenstående og så skrive den extrene IP når du vil connecte.
Avatar billede xerofyt Nybegynder
14. juli 2005 - 11:38 #6
ok... jeg vil prøve... tak for hjælpen... men hvis du vil sende mig et lille screenshot af programmet sådan som det skal stå under "new"... så kunne det være guld...
Avatar billede xerofyt Nybegynder
14. juli 2005 - 16:13 #7
du kan sende et billede til kasperglerup@newmail.dk
Avatar billede seeker Nybegynder
18. juli 2005 - 09:52 #8
Så pyt da :)
Avatar billede xerofyt Nybegynder
19. juli 2005 - 22:03 #9
men ét sidste spørgsmål... men kammerat er lidt træt af at han sal have det program åbent... er der en løsning for det? :D

og tak for hjælpen!