Avatar billede zenmilitia Nybegynder
10. juli 2005 - 18:48 Der er 5 kommentarer

Hyletone ved belastning.

Min computer er begyndt at hyle, når den skal yde i længere tid af gangen.
Når jeg starter et spil, så kører det uden problemer i 5 min., hvorefter computeren periodisk (umiddelbart uden noget mønster) udsender en tone af varierende længde, imens billedet (og de kørende processor) hakker.

Indtil videre har jeg kun oplevet problemet med spil og filkonvertering i PVAuthor.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
10. juli 2005 - 19:40 #1
Mit umiddelbare bud vil være at enten cpu eller grafikkort får det lidt hedt. Med de nuværende temperaturer er det ikke så underligt. Hiv processoren ud og rens på cpu og køler med renset benzin. Kom et ultratyndt lag kølepasta på cpu og sæt det hele sammen igen. Hvis det bliver ved med at hyle kan en ny køler på grafikkortet gøre underværker. Som det første kan du jo lade den køre uden sider på. Hvis problemet gåt væk er det problemet varmerelateret og kan givetvis klares med en kabinetkøler..
Avatar billede zenmilitia Nybegynder
10. juli 2005 - 19:49 #2
Jeg havde selv mistænkt varmen, men da computeren er købt som den står, gik jeg ikke ud fra, at det var et problem. :/

Anywho, jeg vil straks skrue siderne af, og se om det har nogen inflydelse.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
10. juli 2005 - 22:27 #3
Det burde nok heller ikke være noget problem, men i disse for vort land så uvant varme tider kan det ske. På min egen måtte jeg skifte grafikkøleren for at få den til at holde op med at hyle og hakke. En ting er i hvert fald sikker. Hvis du får den til at køre uden hyl i disse varme tider vil du ikke få problemer med det i fremtiden. Hvis du skal have et overblik over div. temperaturer kan Everest Home fra http://www.lavalys.com anbefales.
Avatar billede zenmilitia Nybegynder
10. juli 2005 - 22:46 #4
Det er nok en meget god idé at få skabt sig et overblik over hvilke temperaturer, der gør sig gældende.
Jeg fjernede siderne og det hjalp ikke - så nu har jeg smidt en elektrisk vifte (i størrelse large) på gulvet. Det løste tilsyneladende problemet.

Jeg har aldrig haft højre side af før, så jeg har først lige opdaget, at der på siden, lige under strømboksen, er tre halvstore, nikotingule plamager, som godt kunne ligne brandemærker. Strømboksen er også det eneste sted, der stadig er varmt, efter jeg har smidt viften på gulvet.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
11. juli 2005 - 12:11 #5
Jeg håber ikke mærkerne er brandmærker. Din PSU ville givetvis være død hvis de er. At PSU er varm er meget normalt, da det jo er den der leverer kraften til resten.